رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت:حدود ۵۱ درصد از راه‌های روستایی بانه آسفالت شده که از میانگین استانی یک درصد بیشتر است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عطاالله ایران منش رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در نشست با مردم روستای آلوت بخش نمشیر بانه اظهار داشت: در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲۴۶ کیلومتر از راه روستایی این شهرستان آسفالت شده است.

ایران منش افزود: حدود ۵۱ درصد از راه‌های روستایی شهرستان بانه آسفالت شده که یک درصد از میانگین استانی بیشتر است.

او اظهار داشت: ۶۱ درصد از راه روستایی بالای ۲۰ خانوار بانه آسفالت شده، اما با میانگین کشوری که ۸۰ درصد است، فاصله دارد.

رییس اداره راه‌های روستایی کردستان ادامه داد: برای اینکه راه روستایی کردستان به شاخص میانگین کشوری برسد باید ۹۰۰ کیلومتر دیگر راه روستایی آسفالت شود. با تخصیص اعتبارات تا سه سال آینده محرومیت کردستان به لحاظ راه روستایی پایان می‌یابد.

ایران منش افزود: در صورت تخصیص این اعتبارات تا سال آینده ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود که ۵۰ کیلومتر از آن مربوط به شهرستان بانه خواهد بود.

او گفت: آسفالت راه روستای آلوت با همکاری مردم و اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه انجام شده و که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت:امسال به اعتبارات راه روستایی توجه ویژه‌ای شده و این بخش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت اوراق سه ساله دارد.

در استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۲ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون سه هزار و ۱۰۸ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج، مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.