رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی ابزاری مهم برای تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  عباسعلی جمشیدی رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی   اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین ساز و کار‌های حمایتی برای کاهش ناپایداری‌های ناشی از وقوع پدیده‌ها و حوادث غیر مرقبه شناخته می‌شود و در این مسیر ارتقای کارآمدی و ارتقای خدمات بیمه‌ای و جلب رضایت مشتریان نکته‌ای کلیدی برای تداوم این هدف عالی است.

جمشیدی بیان کرد: بیمه یکی از مهمترین ابزار‌ها برای تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک محسوب می‌شود؛ بیمه با اطمینان بخشیدن به کشاورزان مبنی بر حمایت آن‌ها در مقابل خسارات غیر قابل کنترل شدت خسارات را کنترل می‌کند، در زیر بخش‌های تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی ۱۱ زیربخش شامل محصولات زراعی، محصولات باغی، تنه درختان، منابع طبیعی، محصولات دامی، دام و طیور و اّبزیان و تاسیسات و ابنیه و آتش سوزی و ۱۱۰ محصول تحت پوشش است.

او فواید بیمه کشاورزی را چنین بیان کرد:بیمه کشاورزی میتواند خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سایر مخاطرات مانند سرمازدگی، سیل، طوفان‌های لحظه‌ای و … را با ارائه سرویس مناسب و تامین انواع پوشش‌های بیمه‌ای نقش اساسی در تقویت این بخش و حمایت از آن بر عهده بگیرد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در طرح‌های سال جاری و افزایش سقف تعهدات و افزایش سهم دولت در تعرفه ها، در سال زراعی جاری در بیمه توسعه بیشتری صورت بگیرد تا بتوان از این ابزار جهت حمایت از کشاورزان بهره برد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.