سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی:

علامه طباطبایی نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بود

حجت الاسلام عابدی گفت: علامه طباطبایی تحولی بنیادین در علم ایجاد کرد چرا که نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابد،ی سخنران مراسم بزرگداشت سالگردارتحال علامه طباطبایی گفت: اگر بخواهیم افرادی را نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بدانیم یکی از آن افراد که تحولی بنیادین در علم ایجاد کرد علامه طباطبایی بود، علامه وجهه بسیار خوبی برای فلسفه در جامعه اسلامی بود و بسیاری از مردم و علما را با فلسفه آشتی داد.

او افزود: علامه طباطبایی تسلطی بر قرآن داشت که تمامی علمای اهل سنت و حتی وهابیت نیز به علم ایشان اعتراف کرده اند.

سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی عنوان کرد: ایشان المیزان را زمانی تدوین کرد که منابع بسیار کم بود، درس تفسیری نبود و قرآن مهجور بود و هیچ کتابی به اندازه المیزان، قرآن را از مهجوریت خارج نکرده است.

علامه طباطبایی نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بود

حجت الاسلام و المسلمین عابدی افزود: علامه المیزان را زمانی در نقد کتاب تفسیر المنار نوشت که در آن زمان شیعه را مذهبی بدون عالم می‌دانستند.

او ادامه داد: علامه طباطبایی با نوشتن المیزان پایه‌گذار بسیاری از دروس قرآنی در سطح عالی شد و بسیاری از تفاسیر و کتب قرآنی بعد از المیزان تحت تاثیر این کتاب بزرگ نگاشته شده است.

علامه طباطبایی نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بود

سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی افزود: نوع نگارش و سبک نگارش علامه طباطبایی، بسیار پرمحتوا، گزیده گو و خلاصه بود و با تمامی علمای زمان خود متفاوت نگارش می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با اشاره به فعالیت‌های روشنگرانه علامه طباطبایی گفت: از نظر فلسفی نیز علامه طباطبایی در آن زمانی که تفکر مارکسیست بسیار گسترش پیدا کرده بود کتبی نوشته اند که در برابر این تفکرات الحادی ایستاد.

علامه طباطبایی نقطه عطفی در تاریخ علم و تفکر بود

او با بیان ابعاد اخلاقی برجسته صاحب المیزان ادامه داد: هر آن چیزی که آدم در کتاب‌های اخلاقی می‌خواند در علامه طباطبایی متبلور شده بود، علامه شخصی بود که به همه مردم احترام می‌گذاشت.

گفتنی است ویژه برنامه بزرگداشت «چهلمین سالگرد ارتحال علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره )استاد و برادر بزرگوارشان علامه سیدمحمدحسن إلهی (ره) و شاگرد گرانقدرشان علامه حسن زاده (ره) با سخنرانی  آیت الله تحریری و  حجت الاسلام و المسلمین عبداللهیان با حضور جمعی از علما و اساتید حوزه های علمیه پنج شنبه ساعت ۱۸ تا  ۲۰در محل دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار می گردد.

علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک  https://www.aparat.com/DarAlQuran/live مراسم را به صورت زنده دنبال نمایند.

انتهای پیام/ح/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار