معاون توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آبفا کردستان گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش تأمین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  محمد فرهاد معاون توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آبفا کردستان با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت زیر پوشش تأمین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آن‌ها انجام می‌شود.

او افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق سه هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و دو هزار و ۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع کار آبرسانی به روستا‌های استان را انجام می‌دهند.

معاون توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آبفا کردستان با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، ۱۰۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی خاطرنشان کرد: هزار و ۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب روستاییان در استان استفاده می‌شود.

فرهاد در ادامه با یادآوری اجرای آبرسانی پایدار به روستا‌های استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات انجام گرفته در این راستا شامل به مدار آوردن تصفیه‌خانه آب قلیان، حفر و تجهیز چاه، بهسازی چشمه، تأمین آب از منابع تأمین آب شهرها، مهندسی مجدد الکتروپمپ چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، اجرا یا اصلاح خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و انشعابات، پیمایش و بررسی کنتور و مصارف مشترکین، تعویض کنتور‌های خراب مشترکین، شناسایی، تبدیل و قطع انشعاب غیرمجاز، مدیریت فشار و زون بندی شبکه توزیع، بالانس و تنظیم توزیع آب در خطوط انتقال مجتمع‌ها بوده است.

او ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز امکان به مدار آوردن مجتمع‌های روستایی جدید برای تأمین آبرسانی پایدار به سایر روستا‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.