نیروگاه گازی لوشان که بر اثر نشتی گاز دچار حریق شده بود با تلاش فراوان کارکنانش خاموش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، خیرالله شجاعی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق لوشان گفت: واحد شماره ۲ گازی نیروگاه شهید بهشتی لوشان که در زمان تعویض سوخت واحد از گاز به گازوئیل، در اثر نشتی شدید، به دلیل کنده شدن لوله گازوئیل، دچار آتش سوزی شده بود؛ با تلاش فراوان کارکنان نیروگاه در سریع‌ترین زمان ممکن مهار و از سرایت آتش به سایر بخش‌های واحد جلوگیری شد.

او با اشاره به خارج شدن سامانه گازوئیل واحد از مدار، در مدتی کمتر از یک دقیقه پس از بروز نشتی، افزود: به دلیل بالا بودن فشار گازوئیل به میزان ۳۵ بار، حجم زیادی از سوخت در محیط پخش و خاموش کردن آتش بسیار سخت و خطرناک شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق لوشان با بیان اینکه در این حادثه به هیچ یک از کارکنان آسیبی نرسید، گفت: واحد شماره یک گازی هم که به دلیل وسعت حادثه، به طور دستی از مدار خارج شده بود، پس از کنترل تجهیزات آن، در مدتی کمتر از ۳ ساعت آماده راه اندازی شد.

خیرالله شجاعی با اشاره به آسیب دیدن تجهیزات دقیق و الکتریکی واحد شماره دو گازی بر اثر حجم زیاد آتش سوزی، تصریح کرد: این تجهیزات در دست تعمیر و یا تعویض است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی شود.

نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی شهید بهشتی لوشان، دو واحد بخاری ۱۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی دارد که واحد‌های بخاری آن در سال ۵۲ و واحد‌های گازی آن در سال ۵۶ به شبکه سراسری برق کشور متصل شدند.

نیروگاه لوشان حدود نیم قرن است که با تولید برق، نقش به سزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور بر عهده دارند.


انتهای پیام/م

برچسب ها: برق کشور ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.