به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، برنامه ویژه مدرسه را یکی از برنامههای تحولی آموزش و پرورش دانست که در راستای چرخشهای تحول آفرین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا میشود.
او با بیان اینکه برنامه بوم یکی از ابعاد برنامه درسی ملی است که در راستای مدرسه محوری و کاهش تمرکز در مدارس در حال اجراست؛ گفت: این برنامه در سالهای گذشته در مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه انجام شده است.
عبداللهی از بسط و گسترش برنامه ویژه مدرسه در تمامی مقاطع مختلف تحصیلی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم که این برنامه را به صورت ۱۰۰ درصدی در مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه، ۲۵ درصد در دوره اول ابتدایی، ۱۵ درصد در مدارس غیردولتی و و ۵ درصد مدارس دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفهای و کاردانش اجرا نماییم.
او همچنین به توسعه کیفی برنامه بوم در سال تحصیلی جاری در سطح استان اشاره کرد و توانمندسازی مجریان، تغییر نگاه و نگرش و فهم مشترک از برنامه بوم و نظارت و ارزشیابی بر اجرای برنامه در مدارس را از مهمترین اقدامات در راستای توسعه کیفی برنامه بوم عنوان کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه بوم ۶۰ ساعت از زمان آموزش به این برنامه اختصاص یافته است؛ گفت: شورای مدرسه متناسب با نیاز دانش آموز برای اجرای این برنامه ریزی میکند.
عبداللهی در ادامه به بیان دستاوردهای برنامه بوم اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابیهای انجام شده خوشبختانه برنامه بوم نتایج مثبتی در مدارس مجری داشته و آموزش را برای دانش آموزان مفید کرده است.
او ارتقای عملکرد مدیران مدارس و توانمندسازی معلمان را از دیگر دستاوردهای برنامه بوم عنوان کرد و اظهارداشت: این برنامه معلمان مهربان را به معلمان حرفهای تبدیل کرده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آفت هر سازمانی عدم انطباق برنامه با نیاز مخاطبان است؛ خاطرنشان کرد: برنامه بوم زمینه را فراهم میکند که متناسب با اقتضائات مناطق، مدارس و دانش آموزان فعالیتها اجرا شود.
عبداللهی در ادامه استلزامات برنامه بوم اشاره کرد و با بیان اینکه تغییر نگرش مجریان برنامه بسیار اهمیت دارد؛ گفت: برای اجرایی شدن این برنامه باید زمینه تغییر نگاه مجریان فراهم شود.
او اراده و عزم جدی برای اجرای برنامه بوم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید زمینه ایجاد فهم مشترک در بین معلمان فراهم نماییم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان هدف از اجرای برنامه بوم را آموزش یک مهارت متناسب با علاقمندی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی برای اجرای برنامه بوم بسیار اهمیت دارد.
در ادامه مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز برنامه بوم را کار بسیار ارزشمند در مدارس عنوان و تصریح کرد: این برنامه باید به برنامه اصلی و جدی در مدارس تبدیل شود.
همچنین توفیق محمدی رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره ابتدایی به بیان گزارشی در خصوص برنامه بوم پرداخت و سایر اعضای این حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را جهت اجرایی شدن برنامه بوم در سطح مدارس ارائه کردند.
انتهای پیام/ک