فرانسه و آلمان پس از انتشار برخی مکاتبات محرمانه درباره اوکراین، روسیه را به نقض پروتکل‌های دیپلماتیک متهم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه تعدادی از مکاتبات دیپلماتیک خود با آلمان و فرانسه در مورد اوکراین را منتشر کرد تا با این اقدام موضع خود در مورد اوکراین را بر خلاف ادعای کشور‌های غربی به اثبات برساند.

پس از این اقدام "آن کلر لژاندر"، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما این رویکرد مسکو را مغایر با قوانین و آداب دیپلماتیک می‌دانیم.

فرانسه و آلمان پیشتر گفته بودند سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه از حضور در نشستی با همتایان فرانسوی، آلمانی و اوکراینی خود امتناع کرده، ولی مقامات روسیه می‌گویند لاوروف فقط برای آن جلسه خاص معذوریت حضور داشته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این اقدام روسیه گفت: این اقدام این واقعیت که مسکو در این نشست حاضر نشده است را نفی نمی‌کند. این موضوع موجب تاسف عمیق آلمان است.

پاریس نیز پیشتر روسیه را به امتناع از حضور در نشست وزیران کشور‌های آلمان، فرانسه و اوکراین متهم کرده بود. روسیه نیز روز گذشته در اقدامی بی سابقه ۲۸ صفحه از اسناد دیپلماتیک را منتشر کرد که نشان می‌دهد سرگئی لاوروف پیشتر اعلام کرده بود نمی‌تواند در نشست ۱۱ نوامبر شرکت کند.

اسناد منتشر شده همچنین نشان می‌دهد آلمان و فرانسه با همتایان روسی خود به شدت اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار