تکمیل طرح آبرسانی به ۱۰ روستای واقع در منطقه گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اهالی روستای گردشگری "گچه سو بالا" و ۹ روستای دیگر در منطقه گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله سال هاست با مشکلات مربوط به آب شرب درگیر هستند.

خانواده‌های ساکن این روستاها آب مورد نیاز خود را در زمان بارش باران از سقف خانه ها جمع آوری می کنند، در فصول بدون بارش هم  بین این خانواده ها با تانکر، آب توزیع می شود.

مقدم مدیر دفتر بهره برداری و توسعه، تامین، تصفیه و تامین خطوط انتقال شرکت آب و فاضلاب گلستان در این رابطه گفت: آبرسانی به روستاهای گچه سو و گوچی و ... از سه سال پیش آغاز شد، با توجه به اعتبارات محدودی که داشتیم تلاش کردیم بخش اعظمی از لوله‌ها را در قسمت های مختلف این مسیر نصب کنیم.

او افزود: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در این منطقه هزینه شده است و در حال حاضر هم تلاش می کنیم طرح آبرسانی در روستای گچه سو بالا و پایین را به بهره برداری برسانیم.

مقدم گفت: از سال ۹۴ کار‌های خوبی در این منطقه انجام شده و این اقدامات باعث شده تعداد روستا‌های فاقد آب به ۷۴ روستاکاهش پیدا کند.

مقدم ادامه داد: ۱۰ روستا در مسیر خالدنبی قرار دارد که فاصله زیادی از شهرستان کلاله دارند، هدف اول ما برای آبرسانی به روستای "اقچی کوچک" است و برای اینکه آب به این روستا برسد باید ۲۴ کیلومتر لوله کشی انجام شود.

او افزود: تاکنون ۲ پیمانکار گرفته شده و بخش اعظم کار با توجه به عدم تخصیص اعتبار‌  اجرا شده است.

مقدم گفت: طی قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) داریم در راستای محرومیت زدایی این منطقه تلاش می‌کنیم آب را به اقچی کوچک برسانیم و یک مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و یک پمپاژ برای برداشت در این روستا قرار دهیم.

او گفت: تکمیل شبکه آبرسانی به ۱۰ روستا نیازمند ۹۱ کیلومتر خط انتقال اصلی وفرعی است و تکمیل آن به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار