وزیر دفاع اوکراین با اشاره به جابجایی نظامیان روسیه نزدیک مرز این کشور مدعی شد مسکو در حال آزمایش وحدت اتحادیه اروپا و کی یف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در گفت‌و‌گو با واشنگتن پست، مدعی شد مسکو در حال آزمایش وحدت بین اوکراین و غرب است و جابجایی نظامیان روسیه در نزدیکی مرز ما بخشی از بازی شطرنج ولادیمیر پوتین است.

وزیر دفاع  اوکراین با بیان اینکه مانور‌ نیرو‌های روسی در مرز‌های این کشور زنگ خطری برای کی‌یف است گفت مسکو در تلاش است تا واکنش اوکراین و کل غرب نسبت به هم و اتحاد بین آنها را بسنجد. مسکو در حال آزمایش وحدت اتحادیه اروپا و جامعه ما، اوکراینی‌ها و کشور‌های بالتیک است. پوتین می‌خواهد وحدت متحدان ناتو را آزمایش کند.

رزنیکوف در بخشی از اولین سفر خود به واشنگتن به عنوان وزیر دفاع، با لوید آستین همتای آمریکایی خود دیدار و از او تقاضای کمک نظامی داشت.

طی چند سال گذشته، کی‌یف بار‌ها تهدید فرضی روسیه را بهانه‌ای برای درخواست کمک نظامی بیشتر از غرب مطرح کرده است.

روسیه به نوبه خود همواره اتهامات مربوط به حمله به اوکراین را رد کرده و اصرار دارد که هرگونه جابجایی نیرو‌ها در داخل خاک این کشور مسئله داخلی آن کشور بوده است. در اوایل این ماه، کرملین گزارش‌های مربوط به افزایش  فعالیت نظامی روسیه را رد کرد و آن را بی اساس خواند. 

چند روز پس از آنکه اوکراین اعلام کرد نگران است روسیه در حال آماده سازی خود برای حمله به این کشور باشد، یک کشتی حامل دو قایق بازسازی شده سابق گارد ساحلی آمریکا که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین طراحی شده، امروز از تنگه داردانل در ترکیه عبور کرد.

سفارت آمریکا در کی‌یف گفت این دو قایق بخشی از بسته امنیتی برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۴ – سالی که روسیه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد – در جریان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه ، مرگ بر پوتین
آخرین اخبار