مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در باغ های نهاوند تخریب شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کریم باباعلی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تخریب ۲۲ مورد ساخت و ساز  غیر مجاز در باغ های نهاوند از ابتدای امسال خبر داد و گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه تغییر کاربری در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری با دریافت مجوز از کمیسیون ممنوع و متخلفان به محاکم قضایی معرفی می‌ شوند.

او افزود: به استناد ماده ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری کلیه مالکان و متصرفان اراضی زراعی و باغی که بدون  دریافت مجوز قانونی مبادرت به ساخت و ساز کنند علاوه بر تخریب ساخت و سازهای ایجاد شده  تا ۳ برابر قیمت روز زمین هم  جریمه می‌شوند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲ فقره از مستحدثات غیر قانونی با همکاری و مساعدت دادستان شهرستان نهاوند، ضابطین قضایی و شهرداری تخریب و به حالت اولیه اعاده گردیده است و مساحتی بیش از ۴۵۰۰ متر مربع از اراضی زراعی و باغات کاربری خود را حفظ کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان ابراز داشت کلیه کشاورزان و بهره بردان بخش کشاورزی قبل از هرگونه ساخت و ساز برای دریافت مجوز‌های لازم به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار