هشدار هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به آلودگی هوا

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا، از استمرار هوای ناسالم تا روز (سه شنبه) نهم آذر ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در سراسر استان از اثرات این پدیده از امروز یکشنبه تا (سه شنبه) نهم آذرماه هفته جاری است.

صابری افزود: براساس آخرین الگو‌های پیش یابی و با توجه به استقرار الگو‌های پایدار جوی در منطقه، پایداری و سکون هوا پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: به علت کاهش دید و کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس لازم است تا شهروندان از رفت و آمد‌های غیر ضرور در سطح شهر‌های پر جمعیت بپرهیزند.

صابری ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های ورزشی نیز در سطح شهر و فضا‌های باز ضروری است و مدیریت در استفاده بهینه از سوخت و زمان فعالیت واحد‌های صنعتی نیز باید مورد توجه باشد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه سردترین شهر استان با دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد بود و مهاباد با مثبت ۱۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر لقب گرفت.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.