وحید نفر کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: شرایط تولید در تئاتر مثل گذشته است و درآمد‌ها بسیار پایین است.

وحید نفر کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روزهای تئاتر کشور گفت: امیدوارم شرایط اقتصادی در هنر تکان بخورد؛ چرخه اقتصادی هنر بسیار ضعیف و شکننده است. درآمد‌ها بسیار پایین است. امیدوارم وضعیت برای تمامی اهل هنر در این شرایط به اصطلاح پساکرونا برای خروج از خانه نشینی و بازگشت به شغل اصلی فراهم شود.

کارگردان نمایش «تصویر مصور مظفری» همچنین، درباره روند تولید این نمایش گفت: حدود ۳ الی ۴ سال پیش متن این نمایش با نام اول «پلندر اند مجیک» توسط اصغر گروسی برای بازیگری در آن به من پیشنهاد شد. حتی مقدمات تمرین را فراهم کردیم، اما نمایش به دلایلی اجرا نشد. من خیلی دوست داشتم این نمایش را روی صحنه ببرم.

وی افزود: با توجه به تجربه‌ای که در بازیگری و کارگردانی نمایش‌های ایرانی داشتم؛ در تابستان امسال فرصتی پیش آمد تا با جمعی از جوانان تازه نفس، دانشجویان و بچه‌های حرفه‌ای تئاتر بتوانیم این نمایش را آماده کرده و روی صحنه ببریم. نمایش «تصویر مصور مظفری» در یک فضای نمایشی ایده آل با ترفند‌های فراوانی از نمایش ایرانی ساخته شده است.

این کارگردان گفت: نمایش‌های کمدی اصولاً چالشی هستند. اغلب کمدی‌های تاریخی در فضای دوره قاجار تولید می شوند که این موضوع بسیار بستر گسترده و مناسبی را برای نقد اجتماعی فراهم می کند.

نفر درباره اجرای نمایش «تصویر مصور مظفری» در سایر شهر‌ها هم گفت: شرایط اجرا‌های بین المللی و همچنین استانی این نمایش باید فراهم شود. تعداد اعضای این نمایش زیاد است. در نمایش «تصور مصور مظفری» ۱۵ نفر بازیگر و ۵ نوازنده داریم. به لحاظ اقتصادی و امکانات، شرایط سفر با تعداد عوامل زیاد سخت است. اگر با استقبال عمومی روبرو شویم، این چشم انداز را برای اجرا در سایر شهر‌ها و در عرصه بین المللی داریم. 

او اظهار کرد: استقبال تماشاگر از یک نمایش موضوعی چالشی است. برخی اوقات با اینکه برای تولید یک نمایش زحمت و هزینه زیادی هم شده، اما به مذاق مخاطب خوش نمی‌آید. گاهی هم بعضی از نمایش‌ها علی رغم نداشتن محتوای فرهنگی و آموزشی فقط با داشتن جنبه سرگرمی با استقبال مخاطب عام و جوان روبرو می شوند. ما هم تمام تلاشمان را کردیم که تمام فاکتور‌هایی که برای جذب مخاطب لازم است، رعایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار