پایه گلدان، سکوی پرش جوان بیرجندی

یکی از جوانان بیرجندی، با تولید پایه گلدان توانست وارد عرصه تولید شود و حالا به پرورش قارچ صدفی روی آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تولید از جمله راه‌های پیشرفت یک منطقه به حساب می‌آید و می‌تواند هم برای تولید کننده و هم برای افراد جامعه سودمند باشد.

اشتغال جوانان در حوزه تولید نیز علاوه بر این که سرمایه انسانی را حفظ می‌کند، به درآمدزایی برای جوانان ختم می‌شود و این امر مایه دلگرمی آن‌ها است.

یکی از جوانان بیرجندی با ورود به عرصه تولید با ساخت پایه گلدان، کارش را آغاز کرد و حالا به کمک مادرش به پرورش قارچ صدفی و دامپروری مشغول شده است.

از پایه گلدان تا قارچ صدفی

جوان تولید کننده بیرجندی گفت: قبلا گل فروشی داشتم و پایه گلدان‌ها را از مشهد وارد می‌کردم، اما یک بار که به مشکل باربری برخورد کردم، با خرید دستگاه، کار ساخت پایه گلدان را شروع کردم.

او گفت: حالا وارد عرصه‌های دیگری از تولید شده ام و در روستای شکراب بیرجند به پرورش تعدادی دام و پرورش قارچ صدفی مشغول هستم.


بیشتر بخوانید


این جوان گفت: پرورش قارچ صدفی را در یک فضای ۳ متری در روستا آغاز کردیم و حالا قارچ صدفی سفید و صورتی را با کمک مادر تولید می‌کنیم.

او گفت: میانگین برداشت روزانه قارچ صدفی در محل تولید از ۲ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم است و قصد داریم واحد فرآوری قارچ صدفی را نیز راه اندازی کنیم و محل پرورش قارچ را نیز گسترش دهیم.

مادر این جوان نیز گفت: در ابتدای کار حدود ۲ الی ۳ کیسه قارچ صدفی پرورش می‌دادیم، اما حالا به حدود ۴۰۰ کیسه رسیده است.

او گفت: سختی‌های زیادی برای پرورش قارچ پیش رو داریم، اما وقتی ثمره آن را پس از ۲۰ روز مراقبت می‌بینیم، تمام سختی‌ها را فراموش می‌کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.