برج آبگیر تصفیه خانه مهاباد از فعالیت بازماند

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: ورود انبوهی از زباله‌ها به حوضچه آرامش سد مهاباد، فعالیت برج آبگیر تصفیه خانه را برای ساعاتی به تعطیلی کشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد معروفی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: از شب گذشته بدلیل ورود زباله‌های رها شده مخزن سد مهاباد به حوضچه آرامش برج آبگیر، تصفیه‌خانه شهرستان با ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کرد و در نهایت صبح امروز به منظور تخلیه زباله‌ها برای ساعاتی فعالیت پمپاژ آب به تصفیه‌خانه متوقف شد.

معروفی افزود: در دمای بسیار سرد غواصان مهابادی اقدام به تخلیه زباله و پسماند‌هایی کردند که از سوی شهروندان در دریاچه سد مهاباد رها شده و نهایتا به برج آبگیر رسیده است.

وی اضافه کرد: اگرچه تصفیه‌خانه آب شرب مهاباد یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، اما پایین آمدن سطح آب و ادامه رهاسازی زباله در حاشیه سد مهاباد، فعالیت برج آبگیر تصفیه خانه را بشدت تهدید می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: آلوده کردن سد مهاباد با زباله ضمن اینکه بازی با سلامت خود شهروندان است، می‌تواند به ایجاد بحران قطعی آب و کاهش عملکرد تصفیه‌خانه منجر شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.