سیاحت اسفندیاری گفت: سومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی اسفندماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عابدین سیاحت اسفندیاری رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی، در هفتم اسفندماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از کشور‌های مختلف فرصت دارند مقالات خود را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نهایتاً تا بیستم بهمن ماه امسال به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: نخستین دوره این کنفرانس سال ۹۷ در کیش با حضور افرادی از ۲۴ کشور برگزار شد و کنفرانس دوم به جهت شیوع کرونا با تأخیر و به شکل محدود و عمدتاً در فضای مجازی در آبان ماه سال گذشته برگزار شد.

سیاحت اسفندیاری با بیان اینکه مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت از سال ۹۵ با انتشار چند مجله بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: هم اکنون ما در این مرکز، مجله مطالعات تطبیقی حقوق بشر را به ۵ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، آذری و استانبولی و یک نشریه با عنوان صلح و عقلانیت را به همین زبان‌ها منتشر می‌کنیم و به دنبال توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم.

سیاحت اسفندیاری ادامه داد: همچنین به لطف الهی تاکنون موفق به انتشار ۱۵ کتاب تحت عناوین صلح، فرهنگ و عقلانیت شده‌ایم، ضمن آنکه یکی از فعالیت‌های ما برگزاری همایش گفتمان علمی انقلاب اسلامی بوده که با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این مهم در ۱۹ حوزه دانشی صورت گرفته است.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به ایجاد بنیاد بین‌المللی نظریه‌پردازی با حضور اندیشمندان کشور‌های مختلف در این مرکز گفت: فعالیت این بنیاد شامل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است، ضمن آنکه تاکنون نیزدوره‌های آموزشی از جمله تربیت مشاور برای کشور‌های آذربایجان و ترکیه را برگزار نموده‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار