معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: حدود ۵ کیلومتر از کانال دفع فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد لایروبی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد اظهار کرد: فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد با دبی ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز پس از خروج از تصفیه خانه از طریق کانال به خارج از محوطه شهرک منتقل می‌شود که این مسیر نیاز به لایروبی دارد.

صنعتی افزود: با توجه به احیای زهکش‌ها و چشمه‌های طبیعی در این مسیر، علاوه بر پساب شهرک، حجم زیادی آب نیز از طریق این کانال به طرف پایین دست شهرک منتقل می‌شود که نیازمند لایروبی و بسترسازی مسیر است.

وی در خصوص بوی نامطبوعی که در این مسیر پخش می‌شود اضافه کرد: شهرک در طول ۱۵ سال فعالیت خود و قبل از احداث تصفیه‌خانه کنونی بخشی از فاضلاب آن در این مسیر رهاسازی می‌شد و بخش زیادی از پخش بوی نامطبوع به خاطر ته‌نشین شدن پساب سال‌های گذشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی اوقات با فعالیت واحد‌های صنعتی، میزان پساب شهرک تا ۴۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند که با توجه به محدودیت حجم تصفیه خانه شهرک، بخشی از آلاینده‌ها وارد آب کانال‌های خروجی نیز می‌شود.

مسئولان شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی از چند سال قبل وعده احداث تصفیه‌خانه دوم را مطرح کرده‌اند در حالی که این طرح هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده و از طرفی دیگر در صورت فعال شدن تعداد دیگری از واحد‌های صنعتی مهاباد، این شهرک به تصفیه‌خانه سوم و چهارم نیز نیاز خواهد داشت.

پس از گذشت چندین سال از مشکل فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد، تاکنون نتایج ملموسی بدست نیامده و تلاش‌های مسئولان استانی و شهرستان حول محور برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تعویض مدیران شهرک صنعتی بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.