مسئولان استان بوشهر و شهرستان دیر در نشست با مسئولان بندری و گمرکی قطر راه‌های گسترش روابط تجاری را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در جلسه هماهنگی تجاری با هیات اعزامی از کشور قطر در بندر دیر بیان کرد: بندر دیر با داشتن قابلیت‌های فراوان نزدیک‌ترین دروازه ارتباطی با قطر است.

او ادامه داد: ۷۲ درصد صادرات از بندر دیر به کشور قطر محصولات کشاورزی بوده است.

بهروز قره بیگی مدیر کل گمرک بوشهر هم گفت: براساس هماهنگی با گمرک ایران رویه نظارت صادراتی را در ردیف قرمز هدایت می‌کنیم تا کنترل به نحو احسن صورت گیرد و به کالا‌ها آسیب زده نشود.

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: برای بندر دیر برنامه مشخصی داریم که شامل ۲۷۰ متر اسکله، سه هکتار احیای محوطه و افزایش عمق کانال است.

فرماندار دیر هم گفت: با توجه به مسافت کوتاه بین کشور قطر و بندر دیر با ایجاد یک پایانه مسافری دریایی تردد علاقه‌مندان به بازی جام جهانی فراهم خواهد شد.

یونس باربرز افزود: مسئولان استان و شهرستان دیر آماده ارتقای روابط خود در بخش صادرات کالا به کشور قطر هستند و اگر مانعی سر راه این روابط قراردارد با تلاش و تمهیدات لازم آن‌ها را برطرف خواهیم کرد.

او عنوان کرد: در هشت ماه امسال ۴۶ میلیون دلار کالا از بندر دیر به کشور قطر صادر شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر بندر تجاری الرویس قطر گفت: صلاحیت صدور مجوز تردد شناور‌های چوبی در بنادر قطر در اختیار ما نیست، اما قول می‌دهیم که برخی از کالا‌ها با این شناور‌ها به قطر آورده شود.

خالد النعیمی با اشاره به اینکه بندر الرویس تا ۲۰۰ کانتینر کالا ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد، بیان کرد: هدف اصلی ما از این نشست دوستانه ارتباط بیشتر و حل برخی از مشکلات سر راه ارتباط تجاری قطر و ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: بندر دیر ، صادرات ، قطر ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.