عضو شورای شهر شیراز گفت: تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل رشد و توسعه‌یافتگی شهرها، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و رفع آن‌ها برای تداوم رشد و ترقی شهر‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست هم‌اندیشی با متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان فارس گفت: برای داشتن یک شهر مناسب باید در وهله اول آسیب‌های اجتماعی موجود در شهر و همچنین عوامل بازدارنده این آسیب‌ها شناسایی شوند.

او افزود: برای رسیدن به رفع آسیب‌های اجتماعی باید چشم‌اندازی تعریف شود و بر اساس آن ضمن مشخص شدن فرآیندها، برنامه‌ریزی راهبردی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به ارتباط بین مؤلفه توسعه‌یافتگی در یک شهر یا کشور و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل رشد و توسعه‌یافتگی شهرها، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و رفع آن‌ها برای تداوم رشد و ترقی شهر‌ها است.

حسینی با بیان اینکه برای شناسایی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز تاکنون جلسات متعددی با سازمان‌ها و اشخاصی که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته و دارند، برگزار کرده‌ایم، گفت: همه تلاشمان این است تا ضمن شناسایی عملکرد و فعالیت‌هایی که تاکنون در این حوزه صورت گرفته، موارد را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و با نگاهی علمی به آسیب‌های شهری و مدیریت بهتر آن، قدم‌های مثبتی در جهت شناسایی و کاهش مشکلات اجتماعی برداشته شود.

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌هایی که متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند، تأکید کرد و افزود: این رویکرد باعث می‌شود تا با اهداف و عملکرد دیگر دستگاه‌ها یا سازمان‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیشتر آشنا شویم و هم از موازی‌کاری جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تلاش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به منظور بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه و پیشرفت شهر را مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات مختلف با متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بازدید‌های میدانی و استفاده از نظرات افراد صاحب نظر و همکاری دیگر دستگاه‌ها، قدم‌های مثبتی در کنترل و کاهش مشکلات فرهنگی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار