رهایی ۹ قطعه کبک وحشی از قفس سودجویان در کامیاران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی دو فقره حکم تفتیش در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان کامیاران، ۹ قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در مراکز نگهداری غیر مجاز، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی و صحت موضوع، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران در دو حکم ورود جداگانه به مراکز از مراجع قضایی گرفته شد.

او افزود: مأموران طی بازرسی و تفتیش ۹ قطعه کبک، ۸ عدد قفس چوبی و ۲ شبکه را کشف و ضبط کردند و پرونده تخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سیفی گفت: کبک‌های اسیر شده از دست فرد سودجو رهایی یافتند و بعد از تیمار داری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه‌های کامیاران به دامان طبیعت باز گشتند.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال‌ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ‌تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپر‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کبک ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار