معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور گفت: باید بودجه‌های پژوهشی را در جهت رفع مسائل کشور ساماندهی کنیم.

محمد رضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جایگاه فناوری و پژوهش در کشور اظهار کرد: در پژوهش و فناوری مهم‌ترین بحث شناسایی نیاز‌ها و موضوعات مسئله محور جامعه و حرکت در این حوزه است.

او افزود: باید مسائل و چالش‌های موجود خود را در سطح جامعه شناسایی کنیم و به اولویت بندی آن‌ها بپردازیم و سپس بر اساس ارزش و پیامد‌های آن‌ها مشکلات را حل کنیم.

پور عابدی تصریح کرد: باید همه افراد جامعه به خصوص مسئولان و سیاستگذارن بر این باور باشند که مسائل و چالش‌های جامعه را به گونه‌ای دانش بنیان و مبتنی بر بحث پژوهش و مطالعات موجود در این زمینه رفع کنند، نه اینکه موضوعات مورد علاقه خود را شناسایی کرده و سپس به حل آن‌ها بپردازیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: اگر این ذهنیت به وجود آید که مسائل و مشکلات موجود در جامعه تنها به دست شرکت‌های دانش بنیان رفع می‌شوند، قطعا می‌توانیم در کشور شاهد این موضوع باشیم که معضلات جامعه در وضعیت بهتر و گونه بهتری می‌توانند سامان بگیرند.

پورعابدی گفت: بودجه‌ها و منابع پژوهشی خود را باید در جهت مسائل و معضلات کشور ساماندهی کنیم، گاهی اوقات اولویت بندی‌هایی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم با آن چیزی که در جامعه می‌بینیم و مردم با آن دست به گریبان هستند، متفاوت است و این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

او اضافه کرد: اگر منابع انسانی پژوهشگران و فناوران و منابع مالی کشور را ساماندهی کرده و آن‌ها را در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه به خوبی مدیریت کنیم آن وقت بهره برداری موثرتری می‌توان از منابعی که در حوزه پژوهش و فناوری هزینه می‌شود، استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
اولین قدم این است که الزام ارایه مقاله در نشریه خارجی را حذف شود. چرا ما باید برروی چیزهایی که خارجی ها بپسندند تحقیق کنیم!
آخرین اخبار