حمیدرضا رخشانی گفت: عمل به قرآن و پیروی از عترت مهمترین اصل در آموزش و پرورش است که اگر مدیران مدارس و معلمان به این اصل عمل کنند قطعا در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین موفق خواهند بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان  سیستان وبلوچستان در جلسه ستاد قرآن، عترت و نماز اداره کل گفت: خداوند امت اسلام را امت میانه قرار داد و حضرت محمد (ص) را به عنوان الگوی بشریت به عنوان پیامبر و راهنمای این امت برگزید.

وی گفت: اگر تمامی مسلمانان مانند رسول اکرم (ص) عمل کنند قطعا به الگویی کامل برای سایر امت‌ها تبدیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  گفت: عامل به عمل بودن، قانون‌مندی، اخلاق محوری و عدالت از مهمترین و شاخص‌های پیامبر اسلام است که به دلیل وجود همین ویژگی‌ها در شخصیت پیامبر خیل عظیمی از مردم جهان به دین اسلام گرایش پیدا کردند و مسلمان شدند.

رخشانی پیامبر اسلام را الگویی کامل برای همه مردم مخصوصا معلمان و کارگزاران امر تعلیم و تربیت عنوان و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، مدیر مدرسه در راس هرم قرار دارد و بعد از وی معلمان هستند که نقش مهمی در آموزش و پرورش دانش آموزان برعهده دارند.

وی گفت: اگر مدیران و معلمان ما هر یک عامل واقعی به سیره و رفتار پیامبر باشند و ویژگی‌های شخصیتی پیامبر را در خود تقویت کنند قطعا قدرت اثرگذاری آنان بر روی دانش آموزان بیشتر خواهد بود.

رخشانی  گفت: دانش آموز ما زمانی قانون‌مندی را یاد می‌گیرد که این رفتار را در مدیر و معلم خود مشاهده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اخلاق باید همواره به مثابه یک چتر بر همه اعمال و رفتار ما سایه بیندازد در این صورت انسان‌های زیادی مجذوب کلام و رفتار ما خواهند شد و اینگونه در تربیت شایسته دانش آموزان موفق خواهیم بود.

وی  گفت: عادلانه رفتار کردن یکی دیگر از مولفه‌های مهم در آموزش و پرورش دانش آموزان است چرا که اگر دانش آموزان در رفتار معلم یا مدیر مدرسه خود عدالت را احساس کنند، با کمال میل نسبت به پیروی از قانون و مقررات مدرسه عمل خواهند کرد.

رخشانی در بخش دیگری دیدگاه مثبت رییس جمهور، مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و همکاران حوزه امور اداری وزارت نسبت به فعالیت‌های فرهنگی را ظرفیتی بسیار مهم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود همکاران قرآنی ما در سراسر استان با برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری، دانش آموزان استان را برای حضور در مسابقات قرآنی کشوری آماده کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات مالی در همه بخش‌ها  گفت: انجام بسیاری از امور فقط نیازمند حمایت مالی نیست بلکه با تفکر و برنامه ریزی می‌توان با وجود مشکلات مالی کار‌های بزرگ و ماندگاری انجام داد.

رخشانی به کارگروه ویژه بررسی و پیگری مشکلات سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با وجود این کارگروه امکان حل بسیاری از مشکلات موجود در حوزه پرورشی وجود دارد.

وی بر تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر تاکید کرد و گفت: جذب حداکثری سرباز روحانیون برای پیشبرد اهداف فرهنگی و پرورشی در مدارس بسیار مهم است.

گفتنی است در جلسه ستاد قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی همکاران قرآنی در شهرستان‌ها و مناطق به صورت مجازی از طریق بستر شبکه شاد حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار