کارشناس واحد ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) گفت: دپو گوگرد در پتروشیمی رازی موجب آسیب رساندن به سلامت افراد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین قادسی کارشناس واحد ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) گفت: انبار‌های روباز و غیراستاندارد دپوی گوگرد، فضای وسیعی از پتروشیمی رازی را به رنگ زرد گوگردی درآورده و موجب آلودگی هوا و زمین شده است.

او افزود: در حالی که امروزه در هیچ جای دنیا گوگرد در فضای باز و بدون هیچ گونه سرپوشی دپو نمی‌شود و ذرات گوگرد به راحتی وارد منابع آب سطحی و خلیج فارس می‌شود.

به گفته قادسی ممکن است پرنده‌ها نیز به اشتباه این ذرات را به عنوان غذا، مصرف کنند که این امر می‌تواند آثار زیانبار بسیاری به همراه داشته باشد و در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان شود و انسان را نیز متاثر نماید.

ذرات گوگرد می‌تواند سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار دهد و این ذرات بر منابع آب و خاک و همچنین بر حیات وحش منطقه و در نهایت تمام اجزای اکوسیستم از جمله انسان‌ها آثار مخربی بر جای می‌گذارد.

کارشناس واحد ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) از نکشیدن یک چادر روی انبار باز گوگرد پتروشیمی رازی گلایه کرد و یاد آور شد که ذرات گوگرد به راحتی همانند طوفان ماسه در منطقه پخش می‌شود.

محمدحسین قادسی متذکر شد که این مسئله با توجه به نزدیکی پتروشیمی رازی به پتروشیمی بندر امام، باعث شده تمامی نیرو‌های فعال در این مجتمع درگیر این مشکل بوده و سیستم تنفسی آن‌ها تمامی عوارض ناشی از این ذرات سمی را دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.