رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جعفرآباد قم از احیا و توسعه گیاهان دارویی در مراتع منطقه کاسوا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی بهلولی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جعفرآباد قم در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای پویش مردمی بذرکاری همزمان با سراسر کشور در استان اظهار کرد: در قالب این پویش قرار است از ظرفیت‌های مردمی برای اهداف مختلف در حوزه منابع طبیعی به ویژه حفظ و احیای مراتع و ذخیره گاه‌های استان استفاده شود.

او با اشاره به حضور گروه‌های مردمی هم‌زمان با روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه در مراتع کاسوا تصریح کرد: با محوریت بهره‌برداران عملیات احیا و توسعه گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از  مراتع و ذخیره‌گاه‌های منطقه کاسوا دنبال شده است.

رئیس منابع طبیعی جعفرآباد از حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار جعفرآباد و جمعی دیگر از مسئولان در این برنامه مردمی خبرداد و گفت: گروه‌های مردمی طی مدت یک روز برای همیاری با بهره‌برداران در عرصه حضور داشته و به فعالیت مشغول بودند.

او با بیان این که استفاده از ظرفیت‌های مردمی اولویت نخست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است تصریح کرد: در عملیات احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در کاسوا مبلغ خاصی از اعتبار‌ات دولتی هزینه نشده است بلکه بسیجیان و بهره‌برداران منطقه محوریت کار را بر عهده دارند تا هم به منابع طبیعی کمک کنند و هم تامین معیشت این افراد رقم زده شود.

روستای زیبا و خوش آب و هوای کاسوا از توابع بخش خلجستان در ۸۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار