عطوان معتقد است ایران آماده پاسخ به هر تهدید نظامی است و بایدن محال است بتواند در تایوان علیه چین و در اوکراین علیه روسیه و نیز با ایران بجنگد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگر سرشناس عرب و سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به ضعف و ناتوانی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران گفت اوضاع آمریکا در منطقه در حال بدتر شدن است و اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست بخورد، این کشور برای پاسخ به هرگونه حمله آمادگی دارد و منطقه در آستانه تغییرات کلی است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز محال است بتواند در تایوان علیه چین و در اوکراین علیه روسیه و نیز با ایران بجنگد.

عبد الباری عطوان در سخنان هفتگی تصویری اش در یوتیوب گفت اکنون می‌خواهم درباره جنگ صحبت کنم. من نمی‌خواستم درباره جنگ صحبت کنم، اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بسیار ارشد آمریکایی اعلام کرد اسرائیل و آمریکا در حال تدارک طرح نظامی علیه ایران هستند تا تأسیسات هسته‌ای این کشور را هدف قرار دهند. بنی گانتس وزیر جنگ همراه رئیس سازمان اطلاعات جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) اکنون در واشنگتن هستند و با آمریکایی‌ها در این خصوص در حال طراحی و توافق هستند.

پرونده ایران الان بسیار ملتهب است. ایرانی‌ها می‌گویند شما همه تحریم‌های تحمیلی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کنید تا درباره توافق هسته‌ای صحبت کنیم. ایرانی‌ها می‌گویند خسارات کامل این چهار سال را نیز بدهید، زیرا این شما بودید که از توافقنامه خارج شدید. سخن ایرانی‌ها بسیار روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد. ایرانی‌ها بر این گفته پافشاری می‌کنند. ایرانی‌ها همچنین با صحبت از موشک‌ها مخالفند. به نظر من ایران، موضعش را تغییر نخواهد داد. فشار‌ها و تهدید به جنگ با هدف در تنگنا قرار دادن ایران است. ایرانی‌ها هم می‌گویند ما از جنگ باکی نداریم، بفرمایید!

اسرائیل، خطری برای صلح جهانی است

عطوان در ادامه اظهارتش گفت: اگر آمریکا و اسرائیل حمله کنند، صد در صد ضرر خواهند کرد. این را کارشناسان علوم نظامی می‌گویند، مردم عادی نمی‌گویند. بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل مدعی است ایران بزرگترین خطر برای صلح جهان است. ایران چه کرده است که بزرگترین خطر است؟ ایران خطرناک نیست بلکه اسرائیل، خطری برای صلح جهانی است. رئیس موساد گفت ما به هیچ وجه به ایران اجازه نخواهیم داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد. شش کشوری که با ایران مذاکره کردند تا سلاح هسته‌ای تولید نکند، همگی دارای سلاح هسته‌ای هستند. پس چرا ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد؟ اسرائیل نیز سلاح هسته‌ای دارد.

وی افزود: درباره حمله به ایران باید بگویم حتی اگر اسرائیل بمب‌های جدید و مادر بمب‌ها را برای نابود کردن تأسیسات هسته‌ای ایران در دل کوه‌ها خریداری کند، باز هم کاری از پیش نخواهد برد مگر آنکه از سلاح هسته‌ای استفاده کند و اگر از سلاح هسته‌ای استفاده کند، روس‌ها و چینی‌ها می‌گویند سکوت نخواهیم کرد. سرهنگ کنستانتین گفت اسرائیل اولا هم مرز با ایران نیست، دوم به هیچ وجه نمی‌تواند در برابر موشک‌های بسیار بسیار پیشرفته ایران مقابله کند و سوم آنکه اگر ایران موشکهایش را به اسرائیل شلیک کند، اسرائیل به یک جای کاملا غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد، به طور کامل نابود و به خاکستر تبدیل خواهد شد. این حرف را سرهنگ کنستانتین روسی گفته نه عبد الباری عطوان. او گفت ایران به شدت از تأسیسات هسته‌ای اش حمایت می‌کند. ایران کنار چین و روسیه جزو چهار کشور پیشرفته تولید کننده موشک و پهپاد در جهان است.


بیشتر بخوانید:

ادعای وزیر خارجه آلمان در خصوص عدم پیشرفت مذاکرات هسته‌ای
اروپایی‌ها و آمریکا هنوز دربرابر لغو تحریم‌ها مقاومت می‌کنند


عطوان در انتهای اظهاراتش گفت: این تصویری است که از ایران وجود دارد. اسرائیلی‌ها ترسیده اند. آن‌ها تهدید می‌کنند تا ایران در مذاکرات هسته‌ای امتیاز بدهد. این شما بودید که از مذاکرات هسته‌ای بیرون رفتید. همین بنیامین نتانیاهو به سازمان ملل متحد رفت و عکس‌هایی نشان داد که حاکی از آن بود ایران سلاح هسته‌ای دارد. نتانیاهو الان پشیمان است که چرا از طریق داماد ترامپ به وی فشار آورد تا از توافق هسته‌ای خارج شود. الان اسرائیلی‌ها می‌گویند‌ای کاش از این توافق خارج نمی‌شدیم. ایران موشک دارد، حزب الله لبنان بیش از ۱۵۰ هزار فروند موشک دارد، غزه موشک دارد. در جنگ اخیر در ماه مه گذشته، اسرائیل یازده روز در انزوا قرار گرفت و نتوانستند از پناهگاه‌ها خارج شوند. اوضاع آمریکا در منطقه در حال بدتر شدن است. اگر مذاکرات شکست بخورد، ایران برای پاسخ به هرگونه حمله آمادگی دارد. منطقه در آستانه تغییرات کلی است. بایدن محال است که بتواند در تایوان با چین و در اوکراین با روسیه و هم زمان با ایران بجنگد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
هدف اصلی ما باید عربستلن باشه نه اسراییل چون تمام حنگ خون ریزیها در منطقه توسط عربستان حمایت میشه باید با عربستان وارد جنگ بشیم همین الان
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۴:۳۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اگر بمب اتم داشتیم هر حیوان نجسی مثل اسرائیل برای ما شاخ و شونه نمیکشید
اسرائیلی های کثیف نجس زبون خوش نمیفهمند
باید سلاح اتمی ازمایش کنیم تا ببینیم بازهم جرعتی برای زدن حرف مفد دارند یا خیر
با توجه به مساحت کم اسرائیل که اندازه یک شهر ایران هم نیست فقط یک بمب اتم برای نابودی اون جغله کشور کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی انها موشکندارند و بلد نیستند تهران را بزنند . انها هم موشک دارند هم هواپیمای نامرئی اف35 و هم سیستمهای ضد موشکی خوب . اگر جنگ بشه تهران هم هدف است نه فقط تاسیسات هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۵:۵۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جناب عطوان اگر شماها زیاد از جنگ و ضعف امریکا سخن نگویید ما به تعریف روسیه و چین هم نیازی نداریم الان مثلا خیلی چین درحق ما لطف کند نفت مفت میخرد کالای غیرضروری میدهد یا روسیه فقط در جنگ سوریه یه بار از ایران پشتیبانی کرد ودست اخر توقع کنسولگری در بوکمال داشت بهرحال ما خودمان از پس هرچه برامدیم و برخواهیم امد الان بهترین فرصت برای توافق است تا دولت امریکا در نبرد سرد با روسیه عقب نماند و روسیه در حال جابجایی جبهه قدرت در مرزاکراین توافق برجام بدون دخالت چین و روسیه زودتر انحام میشود تا روسیه از رابطه ایران و امریکا فعلا چشم پوشی کند چون چالشی سخت تر دارد و توافق برای بایدن بهتره چون چین از نفت ایران نهایت استفاده رو میبره و حالا بجای ارز کالا تهاتر میکنه ولی اگه بازار نفت ایران از تحریم خارج بشه مشتریان با پول سراغ ایران میروند وچین چاره ای جز هزینه ندارد شاید در سبقت اقتصادی کمی امریکا به چین نزدیکتر شود اکنون در تلاطم شوک اقتصادی جنگ واژه اشنای کشورهای عرب شماست که هر روز دلبسته به خانی شدید حالا تفنگهای بی خشاب امارات و اف 35 بدون موشک حاکمان عرب را به صلابت و اقتدار ایرانی اشنا کرده بله ما دیرزمانی است سیلو سیلو سامانه موشکی تولید کرده ایم و دیده اید تیرمان خطا نمیرود پس به واق واق اسرائیل زیاد توجه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
البته و بهتر بود که ما با چین و یا روسیه یک رزمایش نظامی داشتم که تفی به روی آمریکا و صهیونیست می بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
داریم‌به‌سالگرد‌سردار‌نزدیک‌میشویم‌‌شاید‌خدا‌خواست‌شروع‌کننده‌بودند‌تا‌ما‌انتقام‌خون‌سردار‌عزیز‌را‌بگیریم‌زمین‌از‌لوس‌وجود‌جنایتکارانی‌که‌دست‌در‌خون‌ان‌عزیز‌داشتند‌پاک‌‌کنیم‌یا‌حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
مثلث نجات ایران از بی آبی
نویسنده: کارشناس آب
راهکارها:1- محدود کردن کشاورزی به تامین نیاز داخلی (گلخانه و آبیاری قطره¬ای- اصلاح ژن و مبارزه با آفات - نگهداری و فرآوری مواد اولیه). 2-حرکت سریع و گسترده به سمت تولید برق خورشیدی (انرژی های نو) 3- حرکت سریع و گسترده به سمت بازتصفیه و شیرین سازی (پساب ها، آب دریاها، آب های زیرزمینی شور) و انتقال به کمک انرژی های نو.
بحران آب از هر دشمنی، دشمنتر و بی رحمتر است. مسئولان این مملکت بجای رفتن به حاشیه (برجام، اسرائیل و غیره) باید به فکر آب باشند که اگر نباشند تبدیل به طبل توخالی و ساقه ی پوچ گندم خواهیم شد. کشوری که جز مناطق خشک و کم بارش است نباید وابسته به صادرات کشاورزی باشد. باید از تجربیات جهانی و متخصصان داخلی و خارجی حداکثر استفاده را ببرد.
وای بر دولت و مملکتی که کارشناس حفاظت و بهره برداری از آب های آن کارش شده کشف چاه های غیرمجاز و لوله های مخفی زیرزمینی و یا کنترل قطر-عمق-محل حفر چاه و تجهیزات پمپاژ. یا پیدا کردن مالکین سارق و گستاخ چاه های غیرمجاز (با احترام به موارد استثنا) برای ابلاغ اخطاریه. یا رسیدگی به حریم جوی ها و رودخانه های خشک به علت گرانی زمین و ساخت و سازهای ویلایی برای خطرات سیلاب های احتمالی. یا کشف راه های دورزدن کنتورهای هوشمند چاه های عمیق... و یا سودادن به کلیه وظایفش در راستای درآمدزایی برای کارفرمایش و ارائه ی آمار!!!...........حلال کنید.
آخرین اخبار