آخرین روز از مسابقات قهرمانی پاراتکواندوی جهان ۲۰۲۱ در ترکیه برگزار شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین دوره از مسابقات قهرمانی پاراتکواندوی جهان ۲۰۲۱ با حضور ۲۶۴ هوگوپوش از ۴۱ کشور از روز گذشته (شنبه)  ۲۰ آذرماه به میزبانی "استانبول" ترکیه آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد. این رقابت‌ها ۱۴ G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۴۰، ۸۴ و ۵۰/۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

بخش آقایان

وزن ۷۰- کیلوگرم: / K۴۴ / مهدی پوررهنما

مهدی پوررهنما، تکواندوکار کشورمان بعد از استراحت در مرحله یک شانزدهم نهایی، به مصاف آستیر اوسنر آمریکایی در مرحله یک هشتم نهایی رفت، اما حریف آمریکایی از شرکت در این دیدار انصراف داد و مهدی پوررهنما به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی مهدی پوررهنما به مصاف ماتاوه ففلوف از روسیه رفت و توانست با نتیجه ۱۹ بر ۱۵ این حریف روس را شکست دهد و به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کند.

مهدی پوررهنما در دیدار نیمه نهایی مقابل فاتیح سلیک از کشور میزبان با نتیجه ۳۴ بر ۵ به پیروزی رسید و فینالیست شد.

پوررهنما در دیدار نهایی این مسابقات به مصاف دیگو گارسیا لوپز از کشور مکزیک رفت و توانست این حریف مکزیکی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و دومین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد.

وزن ۸۰- کیلوگرم: / K۴۴ / علیرضا بخت

علیرضا بخت در اولین دیدار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف اوزکان ستینکایا از کشور ترکیه رفت و توانست با نتیجه ۱۱ بر ۴ حریف خود را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند.

در مرحله یک هشتم نهایی جئونگ هو جون از کره جنوبی توانست با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ علیرضا بخت را شکست دهد. علیرضا بخت پاراتکواندوکار کشورمان با شکست در این دیدار از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۸۰+ کیلوگرم: / K۴۴ / حامد حق شناس

حامد حق شناس بعد از استراحت در مرحله یک شانزدهم نهایی، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف صفر هارپوتلو از کشور میزبان رفت و توانست با نتیجه ۱۷ بر ۸ این حریف اهل ترکیه را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.  

در مرحله یک چهارم نهایی حامد حق شناس با نتیجه ۱۲ بر ۳ ایوان میدل از کشور آمریکا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی پاراتکواندوی جهان ۲۰۲۱ ترکیه راه پیدا کرد.  

دیدار نیمه نهایی این مسابقات بین حامد حق شناس از ایران و مهمت ساراک از ترکیه برگزار شد و حامد حق شناس با نتیجه ۸  بر یک حریف اهل ترکیه خود را شکست داد و فینالیست شد.

پاراتکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال ایوار میکولیک از کرواسی را علی‌رغم آسیب دیدگی دیدار اول که گریبان‌گیر او شد، در راند طلایی (۵ - ۵) شکست داد تا عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

حق شناس سومین مدال کاروان ایران در مسابقات قهرمانی پاراتکواندوی جهان ۲۰۲۱ ترکیه را به دست آورد.

بخش بانوان

وزن ۶۵- کیلوگرم: / K۴۴ / رایحه شهاب

رایحه شهاب بعد از استراحت در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف  سیلوا حریف برزیلی خود در مرحله یک چهارم نهایی رفت، اما با نتیجه ۶ بر ۳۶ مقابل این حریف برزیلی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار