استاندار بوشهر گفت: از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه‌هایی مانند ساخت سد، فرودگاه، بندر، طرح‌های راهسازی، ساخت بیمارستان و طرح‌های گردشگری استقبال می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با هیات سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر توسعه روابط ایران و چین را یکی از سیاست‌های مهم دولت دانست و افزود: توسعه روابط با کشور چین در همه زمینه‌ها به‌ویژه سرمایه‌گذاری، یکی از اولویت‌ها است.

او استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر را ضروری دانست و ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه‌هایی مانند ساخت سد، فرودگاه، بندر، طرح‌های راهسازی، ساخت بیمارستان، طرح‌های گردشگری و مجتمع تجاری استقبال می‌شود.

 سد باهوش که مجوز ساخت آن در سفر رئیس جمهور به بوشهر صادر شده است، انتقال فرودگاه بوشهر به خارج از شهر، اجرای طرح توسعه بندر دیلم، گناوه و ریگ، ساخت بزرگراه در بوشهر و ساخت بیمارستان در عسلویه از طرح‌هایی بود که محمدی‌زاده به عنوان طرح‌های جدید استان بوشهر آن‌ها را معرفی کرد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان بوشهر، بر اجرای طرح‌های گردشگری نوین در این استان از جمله تله‌کابین دریایی تاکید کرد.

استاندار بوشهر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را از طرح‌های مهم استان بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به وجود مواد اولیه لازم، سرمایه‌گذاران زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که زمینه همکاری شرکت‌های چینی در این حوزه فراهم است.

محمدی‌زاده گفت: از سرمایه‌گذاران در استان بوشهر همه‌جانبه حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.