مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در هشت ماهه امسال ۹ هزار و ۹۳۸ نفر در آموزشگاه‌های خصوصی استان همدان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وهب مختاران,مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۹ هزار و ۹۳۸ نفر در آموزشگاه‌های خصوصی استان همدان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند افزود: مهارت آموختگان به تفکیک جنسیت پنج هزار و ۶۷۰ نفر زن و چهار هزار و ۲۶۸ نفر نیز مرد هستند.

او با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها به شکل حضوری و مجازی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان  انجام شده است تأکید کرد: کارآموزان در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی و در ۳۴ رشته آموزشی از جمله فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، صنایع دستی بافت موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تعداد دوره‌های برگزار شده را ۲ هزار و ۸۳ مورد برشمرد و افزود: ۱۹۸ آموزشگاه‌های آزاد در استان فعال است.

مختاران آموزشگاه‌های آزاد که از سوی بخش خصوصی ایجاد شده اند، با ارائه آموزش‌های مهارتی استاندارد بازوی اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه فرهنگ مهارت آفرینی و تربیت افراد ماهر محسوب می‌شوند.

او بیان کرد:حذف رشته‌های موازی از چرخه آموزش بخش دولتی، به رونق آموزشی آموزشگاه‌های آزاد منجر شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.