نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که صحبت‌های او با مقامات غربی و عربی حکایت از عادی سازی روابط با سوریه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که در خلال صحبت‌هایی که او با مقامات اروپایی، آمریکایی و عربی داشته این احتمال را داده است که رویکرد آنان در خصوص برقراری رابطه با سوریه تغییر کرده باشد و اروپایی‌ها، آمریکا و جهان عرب به تدریج برای برقراری رابطه با سوریه اقدام خواهند کرد.

پس از ده سال از شروع جنگ سوریه کشور‌هایی که به دنبال منزوی کردن دمشق بودند به خطای خود پی برده و حال در تلاش هستند با سوریه ارتباط برقرار کنند. در همین راستا «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در ۹ نوامبر سال جاری به سوریه سفر کرد و با «فیصل المقداد» همتای خود و «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه دیدار کرد.

خبر‌هایی که پیش از این نیز منتشر شدند نشان می‌دهند که سوریه دیگر آن کشور جنگ زده و منزوی نیست بلکه اردن، الجزایر و عراق نیز در تلاش هستند دمشق را که با شروع جنگ از اتحادیه عرب اخراج شده به آن بازگردانند.

ایران که یکی از بزرگترین متحدان سوریه به حساب می‌آید بعد از سفر مقام بلندپایه اماراتی به سوریه از این ارتباط استقبال کرده و آن را نقطه مثبتی خواند. با وجود تلاش‌های کشور‌های منطقه برای بازگرداندن وجهه پیشین سوریه به این کشور، آمریکا و برخی از متحدان آن اصرار دارند همچنان سوریه را در تنگنا قرار دهند.

تحریم‌های سزار که بدست آمریکا برای آسیب زدن به اقتصاد جنگ زده سوریه است از جمله تلاش‌هایی است که واشنگتن برای جلوگیری از بازسازی این کشور انجام می‌‎دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار