معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۷۶ درصد جمعیت استان از پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب بهره مند شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرهاد بختیاری فر، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور ۵۲ درصد است گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در استان ۷۶ درصد می‌باشد که این عدد ۲۰ درصد بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری فر افزود: تا پایان امسال بیش از ۹۸ درصد حاشیه شهر همدان از خطوط و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

هم اکنون ۹۸ درصد شهر همدان تحت پوشش شبکه‌های سنتی و مدرن جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در شهر کبودراهنگ نیز توضیح داد:موافقت نامه مربوط به ایجاد تاسیسات فاضلاب در این شهر نیزخاتمه یافته و هم اکنون بحث بهره برداری و نگهداری از شبکه‌ها ضمن اجرا و توسعه بخش باقی مانده شبکه از محل اعتبارات جاری و تبصره در دستور کار است.

بختیاری فر افزود: همچنین طرح فاضلاب شهر تویسرکان در حال جذب اعتبار ملی است ضمن اینکه موافقت نامه این طرح در شهر رزن خاتمه یافته و در حال پرداخت دیون پیمانکاران هستیم.

فرهاد بختیاری فر افزود: طرح توسعه فاضلاب در شهر نهاوند نیز در قالب اعتبار ملی و با عنوان ایجاد شبکه‌های فاضلاب در چهار شهر دارای الویت در دست انجام است. ضمن اینکه در شهر فامینن هم از محل کمیسیون ماده ۲۳ اعتباراتی مصوب شده که البته پیش از جذب این اعتبار نیزخط انتقال فاضلاب در این شهر به اتمام رسید و زمین تصفیه خانه آن نیز تملک شد.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.