مهریه حق زوجه و تکلیف زوج است یعنی شوهر مکلف به پرداخت مهریه به زن است اما نحوه پرداخت مهر تابع مقررات خاصی است.

ابراهیم یاقوتی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،آخرین قوانین مهریه را مطرح و تحلیل کرد.

قانون ناظر بر مهریه در اصل قانون مدنی مصوب ۱۳۱۳ است که مقررات آن در خصوص مهریه با اصلاحاتی مواجه بوده است؛ مانند محاسبه مهریه به نرخ روز درباره مهریه‌هایی که به وجه رایج تعیین شده اند.

در حال حاضر صحبت از طرح‌هایی درباره مهریه بین نمایندگان مجلس مطرح است. اما ظاهرا آخرین قانون و اصلاحات صورت گرفته در خصوص مهریه همان عدم امکان بازداشت زوج در قبال مهریه‌هایی زائد بر ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی است.

 آیا مطابق با این قانون زوجه می‌تواند مهریه بالای ۱۱۰ سکه را دریافت کند یا خیر؟

یاقوتی تصریح کرد: مطابق این قانون مهریه با هر میزانی قابل تعیین و دریافت است یعنی طرفین می‌توانند مهریه را با توافق به هر میزانی تعیین نمایند و زوج در قبال زوجه تعهد به پرداخت کل مهریه با هر میزانی دارد فقط تفاوت آن است که نمی‌توان در قبال ۱۱۰ سکه بیشتر زوج را بازداشت کرد یا به عبارتی مهریه مازاد بر ۱۱۰ سکه فاقد ضمانت اجرای کیفری است.

ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به محکوم له اجازه می‌دهد با دستور دادگاه محکوم علیهِ مستنکف از اجرای حکم را (کسی از حکم دادگاه سرباز می‌زند) تا زمان پرداخت و اجرای حکم محکومیت یا تا زمان رضایت محکوم له یا اثبات اعسار (ناتوانی از پرداخت) بازداشت کند.

این قانون در خصوص مهریه‌هایی تا ۱۱۰ سکه قابل اجرا می‌باشد بنابراین زوجه نسبت به مهریه‌های بیش از ۱۱۰ نمی‌تواند اعمال این ماده را تقاضا و زوج را بازداشت کند.

اعسار از پرداخت مهریه چگونه اثبات می‌شود؟

این استاد دانشگاه بیان کرد: اعسار از پرداخت مهریه همانند سایر محکومیت‌های مالی صورت می‌گیرد یعنی محکوم علیه یا زوج با استشهادیه و معرفی شهود و معرفی اموال خود مطابق مواد قانون اجرای محکومیت‌های مالی دادخواست اعسار خود را به دادگاه صالح یعنی دادگاه خانواده تقدیم می‌کند.

دادگاه جهت بررسی و احراز امر از مراجع مرتبط به منظور کشف واقع و این که زوج مال دارد یا خیر استعلام می‌کند. زوجه هم می‌تواند با معرفی اموال زوج و اعلام تمکن درخواست کند اعسار زوج رد شود.

با توجه به این که مهریه دینی بر عهده زوج و حق زوجه است و با توجه به این که هنگام تعیین میزان مهریه زوج با آگاهی مسئولیت پرداخت دین را می‌پذیرد آیا قوانین جدید ناظر بر پرداخت مهر تضییع کننده حقوق زوجه نیست؟

 مهریه تعهدی بر عهده زوج است و طبق قانون مدنی به مجرد عقد زن مالک مهر شده و می‌تواند هر تصرفی بخواهد در آن انجام دهد.

آن چه در جامعه دیده می‌شود آن است که مرد غالب اوقات تعهد گزاف و خارج از توان خود بر عهده می‌گیرد یعنی تعیین میزان مهر بدون توجه به دارایی مرد و بدون توجه به استطاعت مالی زوج صورت می‌گیرد.

در حال حاضر نیز با توجه به این که در قبال مهریه به میزان ۱۱۰ سکه می‌توان زوج مستنکف از پرداخت مهر را زندانی کرد و این ۱۱۰ سکه با توجه به تورم موجود و کاهش ارزش پول مبلغ نسبتا بالایی محسوب می‌شود، از طرفی زوجه می‌تواند در صورتی که زوجه اموال داشته باشد (حتی بیش از ۱۱۰ سکه) آن را توقیف نماید قانون از جهت تأمین حقوق زنان با مشکل خاصی مواجه نیست هر چند که بعضا از جهت فرار از پرداخت دین یعنی مهریه تعیین شده و صدور حکم اعسار زوج گلایه‌هایی می‌شود.

نقطه ضعفی که در این قانون وجود دارد چیست؟

یاقوتی اظهار کرد: شاید نقطه ضعف این قانون قانون زیر بنایی‌تر از صرف قانون و مقررات است لذا نیاز است فرهنگ سازی انجام شده و و عموم مردم به تعیین مهریه‌هایی با مبالغ پایین‌تر و واقعی قانع شوند.

متاسفانه دیدگاهی وجود دارد که  ارزش زنان را به میزان مهریه بالا گره زده! و به نوعی مسابقه تعیین مهر با مبالغ بالاتر درحال جریان است. در این میان تعیین مهر هیچ تناسبی با دارایی و استطاعت مالی و شغل زوج ندارد و اگر این دیدگاه تغییر کند استحکام خانواده نیز بیشتر تضمین خواهد شد.


بیشتر بخوانید: 

در چه شرایطی مالی که به زن هدیه شده جزء مهریه او محسوب می شود؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
منم بعد پانزده سال زندگی عمرم جوانیم ارزوهام ایندم نابود شده فقط فقط به خاطر ازدواج با یک مرد معتاد هوس باز میخام رها بشم ولی تو سن چهل سالگی وقتی تمام اعتماد به نفسم از بین رفته چه جوری از این زندگی خودم نجات بدم یا مجبورم مهریم بگیرم تا بتونم یه منبع درامد درست کنم برای خودم پسرم یا باید بدون مهریه جدا بشم پسرمم با خودم ببرم تو این فلاکت زندگیم ادامه بدم یا باید بمونم بسوزم بسوزم بسوزم یا بشم یکی مثل خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من هر کی ازدواج میکنه باید عکس همسرش رو رو بدنش خالکوبی کنه تا اگه همسرش کور و کچلم بود به این آسونیا حرف طلاق رو نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
بابا دولت محترم‌باید مهریه را ملقا کند شده برای دخترا منبع درآمد پسر بیچاره می‌کنند خودم رن هستم‌دخترها را خوب می شناسم دولت محترم باید مرور عمیقی به این مسئله نماید که باابروی یک پسر را که بدبخت می کنند و زندگی سیر شود و دست به خودکشی بزند خدا را درنظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه دولت محترم‌ می‌گوید که ازدواج کنید من که مرد هستم میترسم تا ازدواج میکنیم دخترهای الان می‌گویند مهرم را می‌خواهم یا ژندان این چه قانونی هست که اصلاح نمی‌شود و خودتان میدانید دخترهای حالا جی هستند و پس به این نتیجه می‌رسیم که امواج نکنیم مجرد بمانیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۸:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
مهریه بایستی بر طق پول رایج ایران باشد نه سکه ای که در طول عمرمان هنوز ندیده ایم هر چه تعداد مهریه بیشتر باشد دفاتر پول و درصد بیشتری از مردم می گیرند در وضع موجود دولت اصلاً نباید بیشتر از 10 سکه زوجین را عقد کند ،
Iran (Islamic Republic of)
نادربدببخت
۲۲:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
نظر من اینه مهریه برا بعضی کاسبی هستش این بایددولت کاری کنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با سلام منم زخم خوردم روز خواستگاری از دختر خالم جوگیر شدم مهریه ۸۰۰تا انداختم چون دوسش داشتم ولی بعد ۳سال زندگی کم کم به مشکل خوردیم و رابطه بینمون سرد شد هرحرفی میزدم قهر میکرد میزاشت میرفت خونه باباش و مدام مهریشو به رخم میکشید.الانم میگه ۸۰۰میلیون بده توافقی تمومش کنیم خودم باورم نمیشه انگار بخاطر پولم زنم شده بود.دوستان تا قبل اینکه زیر یه سقف نرید دوطرف اخلاق های بدشون رو نشون نمیدن ولی وقتی رفتید زیر یه سقف تازه میفهمید که اونیکه دوسش داشتی کلا تغییر کرده.الانم پس انداز یه عمرمو باید بدم به کسی که دوسالم کنارم نبود بخوره من که راضی نیستم پول دعوا دکتر بده ایشالا
نصیحت برادرانه هرچقدرم طرف مقابلتون رو دوس داشتین مهریه بالا نندازید.تماااااااااااام
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۵:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
جای تاسف داره که قانون مهریه شده منبع درآمد زنها به دادگاه ارائه مدارک خیانت دادی ولی مهریه به زنی که با یه مرد دیگه رابطه داشته وهنوزم داره باید پرداخت بشه ومرد بدبخت هیچ حقی برای زندگی نداره دورازجون آقایون عزیزمثل خر کارکنیم صبح تاشب سگ دو بزنیم بریزیم بحساب زنی که با یه مرد دیگه درحال عشقوحاله حاصل بیست سال کارو زحمت هم که دولت ازم گرفت وتقدیم اون زن وعشقش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
حقوق انسانی زن را بدهید مهریه نیاز نیست این مهریه در مقابل ظلمی هست که قانونگذار وشما آقایان درحق زن روا داشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اگه منظورتون حق طلاق و خروج و از این قبیل موارده باهاتون موافقم چون در صورت نبود مهریه آقایون هم این حقوق را خواهند داشت پس منصفانه است که خانم ها هم این حق را داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ببین چه کاری کرده این مهریه که پیر مرد وزن پیرکارش به طلاق میره به خاطرمهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
از کامنتا متوجه شدم چقدر بعضی مردها نچسب و پر از عقده و حقارتن چقدر ما زن ها بدبختیم واقعا چطوری با این اخلاق های گندشون می سازیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
شما که این نظر رو درمورد آقایون داری خودت هم دارای همین ویژگی هستی.
همونطور که خانم ها با مهریه دنبال پشتوانه هستند مردها هم باید به فکر پشتوانه برای زندگیشون باشن.
شما هم اگه دیدت رو باز تر کنی متوجه آسیب های مهریه میشی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مردم ایران درخواست حذف مهریه دارند که مهریه باعث طلاق میشود همه جنگ وعوا برسر مهریه است ازقانون درخواست حذف مهریه دارم
Germany
Farzad
۱۳:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه هدیه اس و هدیه رو هم اگه نباشه با زور نمیگیرند کلا این قانون مرد صفر می‌کنه و تحویل جامعه میده قانونگذار همان طور که به فکر خانوم هست باید به فکر کرد هم باشه مردی که توان پرداخت مهریه رو نداره بندازن حبس اونجا سکه پخش میکنند که بتونه مهر و پرداخت کنه درضمن به آقایونی که در مدت کوتاه مثلاً ده سکه پرداخت کردن فرصت تنفس چند ساله بده من خودم تو دوسال و نیم 18تا مهریه دادم که ارزون ترین سکه رو نزدیک چهار تومان خریدم این آخرییشم 12.200دادم دیگه فقط یه کلیه ها مونده برام کلیه هامو به مزایده میدارم سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه مال زن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه از حقوق مرد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه حق مرد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه مال مرد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
باز تو پیدات شد.خوب نشدی هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به هیچ عنوان مهریه نندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به هیچ عنوان مهریه قبول نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به هیچ عنوان زیر بار مهریه نرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری قبول نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری قبول نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری نمیخوایم نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری نمیدیم نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تا زمانی که مهریه اجباری جمع نشود زن نخواهیم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تا زمانی که مهریه اجباری جمع نشود ازدواج نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ما مرد ها هم مهریه می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ما مرد ها هم مهریه می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ما مرد ها هم می خواهیم مهریه بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به ما مرد ها هم باید مهریه داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به ما مرد ها هم باید مهریه پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اگر حق زن است حق مرد هم هست مرد هم باید مهریه بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اگه حق زن است حق مرد هم هست مرد هم باید مهریه بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا به ما مرد ها مهریه نمیدن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا ما مرد ها نباید مهریه بگیریم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید جمع شود وگرنه هیچ پسری ازدواج نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید جمع شود وگرنه هیچ پسری زن نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا مرد ها نباید مهریه بگیرن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا مرد نباید مهریه بگیره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا به مرد ها مهریه نمیدن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا به مرد ها مهریه نمیدین ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اصلا چرا باید زن مهریه بگیره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اصلا چرا باید به زن مهریه داد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید برچیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
نه به مهریه اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید جمع شود وگرنه هیچ جوانی ازدواج نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه بی مهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
برای مهریه به هیچ عنوان سکه نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مهریه اجباری باید جمع شود
Iran (Islamic Republic of)
ایزدی
۱۳:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا جمع بشه چون پسرا الان خیلی مردن آدم نیستن داماد نشن با دروغ نرن خواستگاری مهریه هم ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
کیف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بیکار و بی پولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
هیچ مال و پولی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من یه ماه دیگه وقت دادگاه دارم
Iran (Islamic Republic of)
دادار
۰۸:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اخه الان مهریه هست بعد نفقه بعد اجرت المثل بعد اجرت هویجه بعد ..... وبعد ...... زن چی هیچی زن ام زندگی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا برای باشگاه خبرنگاران متاسفم که نظرات من رو منتشر نمیکنه آقایون کلی چرت و پرت میگن پخش میکنه ما دو کلام حرف می زنیم پخش نمیکنه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بی ادب
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ایا مهریه هیچ مالی مرد نداشته باشد میشود اقساد سالانه پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
معمولا اقساط ماهانه تعیین میکنن
اگه هیچ دارایی نداشته باشی با توجه به درآمدت یه بخشی رو بابت خوراک پوشاک خودت تحت اختیار خودت میذارن الباقیشو با توجه به میزان مهریه همسر سابق باید به ایشون پرداخت کنی.(البته میشه با همسر سابق سر جزئیات هم به توافق رسید مثلا شغل با حقوق ثابت نداری با هم توافق میکنید بعضی ماه ها کمتر و بعضی ماه ها بیشتر پرداخت کنی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سکه یک میلیونی را کردید دوازده میلیون مجبور به پرداخت هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سکه شده ۱۳ میلیون . کجایی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
قانون مهریه یک قانون بی رحمانه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
در ازدواج باید طرفین خوب با آگاهی و شناخت از هم ازدواج کنن طوری که به هم اعتماد کنن وگرنه مهریه که نمی تونه پشتپانه و ضمانت باشه که اگه بود الان اینقدر طلاق نبود آخر سر مهریه صد میلیاردم که باشه تو اقساط ماهی یکی دو تومن مرد میده و زنو طلاقشو میده پس پشتوانه شناخت نیست فقط این وسط باعث میشه ازدواج ها به تاخیر بیفته و چون زن مهریه زیادی هم داره خودشو حق بدونه شوهر که ستون خانوادس رو له کنه وآغاز اختلافات باشه . مهریه در اصل سنت پیامبر و نمونه اش خانم فاطمه اس مگر اون زمان مهریه شون چقدر بوده یعنی از ایشون هم جلوترین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
واقعا من نمیفهمم .
اگه قصد مرد و زن زندگی با همه بر اساس علاقه و تفاهم هست پس دیگه نیازی به مهریه بالا نیست .
اما اگر نحوه ی انتخاب بر اساس هوس زودگذر مرد و مال اندوزی زن باشه نتیجش وضع موجود میشه .
خلاصه خانم هایی که میگن مهریه کم باشه طلاقمون میدن ، خوب هر خواستگاری اومد قبول نکنید تا یکی سر به را نسیبتون بشه .
مرد ها هم تا دوتا خانم دیدن وسوسه نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
نصیب درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چندتا از خانما در نظرات قانون حضانت رو به ضرر زن دونستن لازمه بگم این تصور غلطه اتفاقا هم پدر و هم مادر حق حضانت دارن و کسی لازم نیست به اون یکی حق حضانت بده تازه مدت زمان حضانت مادر از پدر بیشتر هم هست.
حضانت تا ۷ سالگی با مادره بعدش برای پسر تا ۱۵ سالگی و برای دختر فقط تا ۷ سالگی با پدره یعنی مجموع حضانت مادر برای یک دختر و یک پسر بیشتر از پدره و در حقیقت این جا در حق آقایون اجحاف شده.
در ضمن نفقه فرزندان حتی در زمان حضانت مادر هم با پدره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اصلاح میکنم دختر تا ۹ سالگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اصلاح میکنم حضانت دختر تا ۹ سالگی یعنی ۲ سال با پدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
حضانت پدر برای دختر از ۷ سالگی تا ۹ سالگیه
اشتباه تایپی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تمام این بدبختیا و خیانتها و نابود شدن زندگیهای مشترک مقصر اصلیش همین فضای مجازیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یکیش اینه یکی دیکه اش دولت مقصره چطور مکه سکه ۱۳ میلیون بشه سکه ای که ۶۰۰ هزار بوده مقصر اصلیش دولت ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ن برادرمن بی پولیه!!
Iran (Islamic Republic of)
سلام خلاصه اینکه یسری ازدخترهاکیسه دوختن واسه اون مرد
۱۸:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام یسری ازدخترهاخلاصه اینکه کیسه دوختن کاسبی راانداختن به این شکل به همین راحتی ازبابت مهریه وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کیسه چیه کاسبی چیه نمی تونی به همین راحتی زنت رو طلاق بدی تف هم نندازی کف دستش !!! شما مرد زندگی باش با همسرت درست رفتار کن کار به اونجا نمیکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
علیرغم داشتن خونه و خودرو و شغل مناسب به خاطر همین مشکلات مهریه و انتخاب همسر که نمونه هایی از اون توسط مخاطبین تو همین مطلب بیان شده و همچنین نمونه هایی که دور و اطراف میشه دید انگیزه ازدواج ندارم.واقعیتش اصلا دوست ندارم گیر یه زن ناجور بیفتم و بعد از یه مدت مجبور بشم پله های دادگاه و پاسگاه رو بالاپایین بشم.درسته که مجرد بودن بلاتکلیفیه ولی خیلی بهتر از اون شرایطه.اصلا منظورم این نیست که همه خانومها اینجورین ولی ازدواج و انتخاب همسر هر چقدر هم که دقت و تحقیق کنی تا حدود زیادی شانسیه و میترسم تو این مورد بدشانس باشم.خلاصه بد مخمصه ای گیر کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اره بخدا مملکت ما شده دلال بازی بیشتر زنا با این کارشون دارن کاسبی میکنن الان خود من یکی از اونها هستم که دوتا ماشینم رفته توقیف کردن یه بچه با منه خودشم بازم مهریه میخواد ببینید دیکه چه مملکتی ما داریم وجدان ندارن الان این زنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بدبین نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بد بین نباش خانمای خیلی خوب زیاد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مهریه از اسمش معلومه مثل مسکن مهر میمونه معلوم نی کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا خیلی هم معلومه. تا تهشو از حلقومت میکشن بیرون. باور نداری، یه سر برو جلوی دادگاه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
طرف باید خیلی نادان و ابله باشه که بخاطر مهریه و نفقه ازدواج نکنه . شما آدم درست و باخدا گیر بیار و پا به پاش زندگی کن و مهربانی کن
اون بنده خدا هم از مهریه ش میگذره . متاسفانه اکثر افرادی که از ترس مهریه ازدواج نمیکنن این ویژگی ها رو ندارن و آدم زندگی مشترک نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
نصف ازدواج ها به طلاق منجر میشه و اکثرشون هم تا جایی که بتونن مهریه رو نطالبه میکنن بعد شما با چندتا برچسب زدن به مردا میخوای از مطالباتشون کوتاه بیان؟
نوشته شما اینو مخابره میکنه که انگار ایرادات و مشکلات همه از طرف مرداست به همین خاطر باید مهریه بدن حالا اگه زن تشخیص داد شوهرش آدم خوبیه بعدا شاید مهریه رو ببخشه
لطفا نگاهتون را اصلاح کنید.
در زندگی مشترک ، زن و مرد هر دو مسئولن و کسی به اون یکی بدهکار نیست.
برای اثبات خوب یا بد بودن هم باید شناخت ایجاد بشه نه اینکه اهرم فشار بدیم دست خانما.
حالا شما فرض کن آقا آدم خوب و با حیایی باشه و خانم آدم درستی نباشه به نظرت قانون با همین مهریه دست خانم را برای آسیب و سواستفاده از مرد باز نذاشته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بخدا قسم تیکه تیکه کنم تا زمانی که قانون مهریه اصلاح نشه به هیچ وجه ازدواج نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آدم باخداومهربون وباایمان؟؟؟؟ گشتم نبودنگردنیس، داداش... همه این روزاکیسه دوختن واسه مهریه. من زنی رومیشناسم، که موقع رفتن به حجله پاشو ازدرتونزاشته... گفته مهریه موبده تابیام توحجله.... اونوقت شما دنبال زن باخداوباایمانی؟؟؟ زهی خیال باطل... تازه اگه هم زن خوبی باشه، کم کم ازاونای دیگه یادمیگیره وکه چیکارکنه... التماس تفکر...
Iran (Islamic Republic of)
دادار
۰۷:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تو الان همین ویژگیهای که گفتی رو داری بامن ازدواج میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
احسنت واقعا درست میگید دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
برای مهریه سکه نندازید . روزی میرسه که قیمت یک سکه تمام به ۱۰۰ میلیون تومان برسه . اونوقت شما میتونید و یک کوه فشار و بدبختی !
مهریه در حد چند شاخه گل و قرآن و صحیفه سجادیه و یه مقدار پول نقد در نظر بگیرید
دختری که آدم ازدواج کردن باشه خودش رو با طلب مهریه بی آبرو نمیکنه . و السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اونوقت اگه پسره آدم خوبی نبود و آخرش به طلاق ختم شد، دختره سر پیری، زمانی که نه پدر مادرش هستن و هم عمر و جوونیشو باخته هم بره تو خیابون زندگی کنه

مهریه باید باشه وگرنه اگه دختره گیر آدم ناتو بیفته و آخرش طلاق باشه، آوارگی و بدبختیش میمونه واسش
حالا من نمیگم مهریه نجومی باشه ولی آخه دیگه چند تا شاخه گل چیه میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دختر به جایه مفت خوری بره دنبال کار که زیر سایه مرد نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به ۱۸:۴۹: اونوقت مگه پسر چطوری پول درمیاره؟برا پسر از آسمون پول میباره؟ خب شماها هم برید کار کنید پول درآورید. بله مفت خوردن حال میده، برای همین یه مهریه ای می خوایید که کلا در زدگیتون فقط بخورید و بخوابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۸:۴۹ و ناشناس ۲۲:۳۹ و ناشناس ۰۰:۰۲ مفت خور خودتون هستید که می خواهید مردم روی هوا دخترشون رو بدن بهتون انگار از سر راه آوردن !!! مهریه پشتوانه زن هستش ... حرف دهنتون رو بفهمید شما لیاقت زن گرفتن ندارید زن گرفتن فهم و شعور و کمالات میخواد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بخاطر مهریه ازدواج نمیکنیم ، به فکر سرباز برای دفاع از وطن باشید چون ازدواجی نیست تا بچه ای باشه، من ۳۲ سالمه مجردم با این مهریه و گرونی عمرا ازدواج نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
هرچی فساد وبدبختی وفلاکته از همین مهریه اس توی زندگی الان کلی فشار وبدبختی هست اینم شده قوز بالا قوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام و احترام
قوانین مهریه با توجه به قیمت‌های بالا باید بیش از پیش تصحیح شود.
طبق موارد دینی ، انسان باید چیزی را که میتواند و در حد وسعش هست بپذیرد
در غیر این صورت ، دروغگویی محسوب میشود.
پس علنا با مهریه های طاقت فرسایی که با فرهنگ غلط بر جوانان جامعه تحمیل شده ، ما در حال تحمیل کردن به مردم هستیم و بیش از پیش ارزش و احترام افراد را زیر سوال میبریم.
باید عدالت در این زمینه برقرار شود تا کرامت انسانی افراد زیر سوال نرود.
لطفاً رفتن به زندان بخاطر مهریه را تا جای ممکن کاهش دهید.
این در مواردی ، همانند توهین به افراد میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
در اصل مهریه صداق به معنی حسن نیت مرد به زن است ولی امروزه آویزه ای از خانواده دختر و خود دختر شده تا سوار مرد بشوند که این امر با توجه به احساسی بودن ذاتی زنان بعدا باعث اختلافات زیاد و منجر به از هم پاشی بنیان خانواده می شودکاش لا اقل به اصل اسلام برگردیم یا کلا قاون اسلام رو بزاریم کنار ناقص اجرا کردن سودی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
۱۱۰ تا سکه با نرخ الان میشه نزدیکِ یک و نیم میلیارد والا منم دختر بودم وسوسه میشدم برای طلاق گرفتن چه رسم مسخره ایه آخه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اولا که با یک میلیارد،همین الان چی میشه خرید؟؟؟؟
زیاد وسوسه نشو....
دوماً دیدگاه تون رو عوض کنید،مگه همه چیز پول و مهریه ست؟؟؟؟
البته مهریه به اندازه،بسیار چیز خوب و مهمیه.....
باید باشه....
ولی واقعاً هیچ چیزی با خوشبختی و آرامش،قابل مقایسه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
۲۳:۳۸

خیلی از مردم همون آرزوی یک میلیارد و نیم پول رو دارند که خودرو فرانسوی یا کره ای بخرند یا یک خانه نقلی در مرکز تهران بخرند یا از کشور خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من سال ۹۰ ازدواج کردم مهریه خانمم دو میلیون و چهارصد پول نقد بود همون جا دادم خدا شاهده تا الان یه مشاجره و درگیری هم با هم نداشتنم خیلیم از زندگیمون راضی هستیم با کم و زیادمون میسازیم بقول اون دوستمون مهریه زیاد نشانه علاقه و دوست داشتن نیست چه بسا باعث وسوسه برای طلاق گرفتن هم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مهریه نشنه صداق و حسن نیت مرد به زن است و اشتباه است اگر به عنوان پشتوانه بهشن نگاه کرد و تضمین کننده زندگی نیست احسنت بر شما و همرستان..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دولت خوب بیاد واسه مهریه هم مثل دیه مقدار تعین کنه خوبه مثلا 50سکه + نصف اموال کسب شده زوجین هنگام زندگی مشترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه مزخرف تو اسلام نیومده نصف اموال مرد به زن تعلق پیدا کنه من ازدواج کردم اون بند سند ازدواجو امضا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه ربطی به دولت داره؟؟؟؟
دولتی که اینکارو بکنه خوبه؟؟؟؟
طرز فکرتون رو عوض کنید لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
آقایون دقت کنید که حق طلاق یکطرفه مردان مشروط به پرداخت مهریه است اگر هم حکم اعسارتون ثابت بشه باز هم دادگاه براتون پیش پرداخت مهریه تعیین میکنه که رقمش جوریه که به این راحتیا نتونید طلاق بدید و در این مدت نفقه همسرتون بر عهدتونه و زنتون میتونه خونه جداگانه اجاره کنه با خرج شما.
پس حق طلاق با وجود مهریه منتفیه.
حق خروج هم همسرتون میتونه با مهریه ممنوع الخروجتون کنه.
حق کار هم که طبق قانون کاملا دو طرفه است یعنی هر کدوم از زوجین در صورتی که شغل همسرشون با شان و منزلتش همسان نباشه میتونه از دادگاه منع اشتغال همسرشو بخواد. زن و مرد هم نداره.
حق مسکن هم درسته با مرده ولی باید در منزلت زن باشه وگرنه زن میتونه به خونه شوهر نیاد در ضمن تامین مسکن هم با مرده دیگه قانون لطف کرده اختیار انتخاب خونه ای که مرد میخره رو دست خودش داده.
همه حقوق ازدواجی که خانما ازش مینالن کاملا دو طرفه است با این تفاوت که هر چی حق به ما دادن نسیه است و با تبصره های قانونی تعدیل شده ولی مال اونا نقده.
متاسفانه ما مثل خانما فراکسیون زنان نداریم تا این موارد بیان بشه به همین خاطر همه فکر میکنن اوضاع مردا گل و بلبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این چرندیات چیه من زنم طلاق خواست مهرشو اجرا گذاشت گفتم تا هشت سال طلاقت نمیدم دادگاهم واسم قسط بندی کرد حکمم داد تا دوباره زن بگیرم ولی خانم قبلیم تا مهرش تموم نشه نمیتونه ازدواج کنه در ضمن شغل مرد هیچ ربطی به زن نداره دادگاه و شرعم چنین چیزی نگفته ولی مرد حق داره مانع کار کردن زنش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خانم محترم، طبق قانون مرد در صورتی که زنشو طلاق نداده باشه نمیتونه بدون اجازه زنش ازدواج مجدد بکنه یعنی گرفتن زن دوم مشروط به رضایت زن اوله.
این از اولین اشتباهتون.
وقتی دادگاه برای مرد قسط بندی میکنه یک پیش پرداخت برای مهریه مشخص میکنه که در صورت پرداخت، مرد میتونه زنش رو طلاق بده حالا دیگه زن آزاده با هر کی میخواد ازدواج کنه و صرف اینکه داره مهریه میگیره شوهر سابقش نمیتونه از ازدواج مجددش جلوگیری کنه.
در مورد شغل هم میتونید قانون رو مطالعه کنید حکم قانون برای هر دو یکسانه.
زن اگه قبل از ازدواج شاغل باشه که یعنی مرد از اشتغال زنش راضی بوده پس دیگه نمیتونه از اشتغال منعش کنه.
اگر هم بخواد حین زندگی شاغل بشه و بر فرض شوهرش هم رضایت نده اونوقت خانم میتونه به دادگاه شکایت کنه بعد قاضی رای میده که آیا شغل زن منافاتی با منزلت شوهر داره یا خیر.
شما قانون رو بخونی قوانین مربوط به اشتغال زن و مرد دقیقا یکیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ازدواج در ایران به پایان رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
همین مهریه و ... باعث شده که جوونا از ازدواج فراری بشن، مثلا بعضی دخترا فقط به خاطر این که آزاد بشن از اجازه ی پدر، ازدواج میکنن و زود هم مهریه رو اجرا و تمام و کاسبی راه انداختن با مهریه و این وسط مرد هست که بدبخته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ایول اصلا مهریه معنی نداره ضمانت ادامه زندگی یک خانم نجابت، تعهد، پاک دامنی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هر کس بیشتر از ۱۴ سکه بیندازد از ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۴۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ببخشید شما مگه کی هستید که می گویید از ما نیست ؟!!! مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه را بر حسب توان پرداخت داماد می برند و با رضایت خردمندانه خانواده داماد و داماد می برند و اعلام و ثبت رسمیش می کنند هیچ اجباری هم در قبول مهریه سنگین در مراسم بله برون نیست خانواده داماد خردمند و داماد خردمند می توانند مهریه درخواستی خانواده عروس و عروس را که سنگین است را قبول نکنند و یا چانه بزنند در حد وسعشان که می توانند مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه پرداخت کنند اعلام و با دل رضا قبول کنند یا قبول می کنند یا نمی کنند خداوند به انسانها عقل و شعور و معرفت و خرد داده اگر داماد هم عشق رسیدن به آن دختر خل چل و کورش کرده پدر و مادر و یا قیمهای آن داماد باید کمک فکریش کنند که باید در حد مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه قبول کند و باید پرداخت کند بعد که تمکن مالیشان را سنجیدند بعدش می گویند داماد بیشتر از این مهریه و شیربها تمکن ندارد یا قبول می کنند یا قبول نمی کنند به قول معروف می گوید جر دعوا و چانه زدن اول به از صلح آخر است همه چیز باید بر اساس توان پرداخت داماد در نظر گرفته و با دل رضا ثبت شود شاید یه دامادی بسیار ثروتمند باشد و دلش بخواهد هم زمان با خواند صیغه نامه عقد دائم چندین میلیارد تومان پول نقد و املاک معتبر سند دار به نام همسرش عروسش بزند و به حساب شخصی زنش مادر فرزندان آینده اش واریز یا تزریق کند اونوقت جنابعالی می گویید از ما نیست ؟!!!! مگه خدای نکرده گناهی مرتکب شده که از شما باشد یا نباشد پول و ثروت شخصی خودش است و توان پرداخت دارد و می خواهد برای دلش و عشقش پرداخت کند به هیچ کسی هم ربطی ندارد کسانی که تهی دست و ضعیف هستند به لحاظ مالی باید مهریه های عندالمطالبه و عندالاستطاعه کم پرداخت کنند در حد توانشان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
جناب عمار
با لفظ های گنده مثل قیم و عند المطالبه و عند الاستطاعه سر ما رو نبر . اینکه یک داماد ثروتمند باشد و چندین میلیارد تومان پول نقد و ملک و املاک به نام همسر و یا خانواده همسرش بزند یک استثنا هست . شما درباره استثنا صحبت نکن . کلیت و جو حاکم بر جامعه رو در نظر بگیر . در حال حاضر طبق آمار حدود ۳۰ درصد خانواده های ایرانی مستاجر هستند و حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه بگیر داریم . کاری به موثر واقع شدن یا واقع نشدن طرح هدفمندی یارانه ها ندارم اما یک حساب سرانگشتی و دودوتا چهارتای ساده نشان می‌دهد که اغلب جمعیت ایران از اوضاع مالی مناسبی برخوردار نیستند و حتی توان پرداخت ۱۱۰ سکه تمام هم ندارند . پس شما عرف جامعه رو بسنج و از استثنا صحبت نکن . بله آدم هم داریم که ۲ هزار سکه برایش پول توجیبی محسوب می‌شود. ما داریم درباره کل جامعه صحبت میکنیم و با توجه به تورم افسارگسیخته فعلی و اوضاع منزجر کننده اقتصادی ، باید قوانین مهریه و نفقه تغییر پیدا کنند. قوانین حاکم بر هر جامعه باید پویا بوده و از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار باشند و در زمان های مختلف متناسب با اوضاع اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه ، تغییر یابند و بروزرسانی شوند. در ضمن شمایی که میگی کسی مجبورتان نکرده که مهریه بالا بزنید ، این را هم بگویید که کسی مجبورتان نکرده ازدواج کنید ! حالا جالب است که همین شما و امثال جنابعالی ، وقتی بحث فرزندآوری و کاهش نرخ رشد جمعیت پیش می آید ، دم از اسلام می‌زنید و چندین آیه و حدیث می آورید و مردم بدبخت را که در خرج شخص خود مانده اند را به فرزندآوری توصیه میکنید و اگر هم کسی فرزند نخواهد ، به او حمله میکنید و او را می‌کوبید!
لطفا اگر اسلام را در نظر میگیرید ، در تمامی مسائل در نظر بگیرید !
اسلام با مهریه موافق است اما مسئله " تجارت مهریه " را نمی‌پذیرد
اسلام دینی پویا و به روز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
طبق قانون مهریه های بالای ۱۱۰ سکه حبس ندارد . پس ۱۱۱ سکه بندازید و در صورت طلب مهریه به صورت قسطی پرداخت کنید و زندان نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بیش از ۱۱۰ سکه عندالاستطاعه است و حبس نداره شما همچنان مجبورید تمام و کمال مهریه رو پرداخت کنید.
این به اشتباه بین مردم ایران جا افتاده.
مهریه رو در هر صورت باید بدید تا ۱۱۰ تا زندانی هم میکنن مازاد بر اون رو با توجه به توان شوهر قسطی میگیرن.
حواستون باشه خودتونو به دردسر نندازید بیش از ۱۱۰ تا هم مهر کنید بابت ۱۱۰ تاش اگه قسطاتون عقب بمونه یا از زیرش شونه خالی کنید زندانی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خیلی زرنگی هااااا داداش تا 110 تا رو ندادی تو زندونی واسه اون یک دونه باقی مونده حرف شما صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ایرادی ندارد . مهریه ۱۱۴ سکه تمام تعیین کنید اما : حق خروج از کشور و حق تحصیل و حضانت فرزند و حق شیربها و اجرت المثل را از زن بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
طرف مهریه اش ۱۴ تا سکه بود تا دعواشون میشد شوهره میگفت بیا ۱۴ سکتو بدم طلاقت بدم راحت شم اینم از لطف به آقایون
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دقیقا بعضی آقایون خیلی سواستفاده گرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
طرف مهریه داشت تا با شوهرش بحثش میشد میگفت مهریمو میذارم اجرا و روزگارتو سیاه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اون آقا فقط گنده گفته وگرنه اگه می خواست طلاق می داد چون آقایون با فکر عمل می کنن ولی خانم ها احساسی ان . خواه یا نا خواه باید تو بعضی مسایل دست آقایون باید بالا باشه چون خانم ها با احساس تصمیم می گیرند مهریه زیاد هم باعث میشه تو بسیاری مسایل آقایون نتوانند اقتدار لازم رو داشته باشند و در نتیجه آمار طلاق وختلاف بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مهریه های پایین هم خوب نیست. من هم دیده ام این حقارت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به نظرم باید زن خارجی گرفت.اینجوری دیگه استرس بدهی بلاوجه به زن های ایرانی نداریم.تو خارج مهریه ای وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تازه چشم آبی مو طلایی هم هستن نه مثل اینا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اما هزار تا چیز دیگه وجود داره ولی شما نادانید و نمی فهمید همین جوری روی هوا یه حرفی می زنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خارجی ها هم مال و اموال رو نصف می کننن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من زنم افغانی هست بهش افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یکی از اقوام ما به خاطر همین مهریه نمیتونه از زنش جدا شه هیچ دارایی هم نداره به غیر از یه ماشین قدیمی. خونه رو هم به اسم زنش زده و الان هم جدا از هم زندگی میکنن(خانم یه خونه هم براش به ارث رسیده و اونجا زندگی میکنه)
رسما بینشون طلاق عاطفی برقراره ولی ایشون به خاطر مهریه نمیتونه زنشو طلاق بده چون پولی برای مهریه نداره الان هم مجبوره بخشی از درآمدشو به خانمش بده صبح تا شب هم کار میکنه ولی نمیتونه از پس مخارج زندگی و بچه ها بر بیاد.
جلوی بچه هاش که سکه یه پول شده زنش هم هر جا میره میگه شوهرم بی عرضه است هیچ کس درکش نمیکنه.
این بنده خدا یه بار بهم گفت حاضره حتی لباس تنش رو هم بفروشه بده به زنش ولی این زندگی تموم شه چون هر چقدر هم که جون میکنه باز هم تو چشم بچه ها و دیگران مقصره‌.
فقط به خاطر بچه هاشه که تحمل میکنه وگرنه شاید کلا قید زندگی رو میزد ولی چه فایده حتی جلوی بچه هاش هم اعتبار نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
منم مهرم 5میلیون 5سکه هست20سالم هست داریم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
متوجه نشدم منظور شما 5000005 سکه هست یا 5 میلیون پول همراه با 5 سکه!!! ولی اگه دومی هست واقعا هزار درود و آفرین به شما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
۱۴:۲۸
دوست عزیز 5000005 سکه میدونی چقدر میشه ؟ ۶۵ هزار میلیارد تومان . اول یکم فکر کن بعد حرف بزن برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
منظورش 5میلیون پول هست 5تا سکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به نظر من همه ی قوانین به نفع مردها تنظیم شده وقتی که یک زن با چند تا بچه طلاق می گیره وهیچ منبع درامدی هم نداره باید به مهریه تکیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
لطفا چند مورد از قوانینی که به نفع مرداست رو بگید تا بررسی کنیم آیا ادعاتون صحیحه یا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
براچی طلاق بگیرین خوب زندگی کنین،،شما میخاین شاهی کنین که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حق حضانت فرزند که با مرد هستش؟
چیشد ، چرا نمیگید که قانون حضانت فرزند عادلانه نیست؟
حالا که یکی اومده بچه رو به مادر تحویل داده ، اینطوری میگید
اصلا شما نمی‌فهمید عدالت چیه. بعد میایید از تبعیض حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
همه قوانین به منفعت مردها نوشته نشده از خرج مخارج عقد و عروسی گرفته تا پرداخت مهریه و شیربها و تهیه مسکن و پرداخت نفقه و دیگر مخارج زندگی بر عهده مردان قرار داده شده است البته قوانینی اصلا به منفعت زنان مطلقه و شوهر فوت شده برای حمایت از زنان مطلقه از طرف دولتها نوشته نشده اگرنه طلاق هم که نگیرند امکان دارد شوهر زن فرزند دار بمیرد فوت کند قوانین مملکت حکومتهای اسلامی باید طوری تنظیم شود که اگر زنی شوهرش فوت شد و یا طلاق گرفت مهریه و سرمایه ارث میراث و بیمه بازنشستگی نداشته باید و موظف شوند قانونا و عرفا و شرعا و دینی انسانی حقوق بشرانه اسلامی عادلانه از ثروتهای ملی کشور ایران که متعلق به همه مردم ایران اسلامی است هر ماه به آن بیوه زن شوهر مرده و یا شوهر طلاق داده حقوق و مزایای خوبی پرداخت کند تا در خرج مخارج مختلف زندگیش و بزرگ کردن فرزندانش و دارا کردن مسکنش به سختی و مشقت و رنج و عذاب و غصه خوردنهای مداوم خدای نکرده به مفاسد اخلاقی گرفتار نشود . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Japan
اسد
۱۷:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه ربطی داره مگه مرد باید هزینه زندگی زنو بعد از جدایی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آقای اسد ۱۷:۳۱ پس عمه ی من بده ؟! زنش رو خیلی راحت طلاق بده هیچی هم کف دستش نذاره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این مهریه های کنونی که با سکه تعیین میشه بیشتر برای سوار شدن بر مردهاست که دیگه فردا نتونه به زنش امر و نهی کنه که مثلا با فلان دوستت رفت و آمد نکن به صلاح نیست ، یا مثلا به این شکل رفتار نکن
که اگه گفت کارش با دادگاه و زندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
اصغر زمانی
۱۳:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
قوانین ازدواج را طوری طراحی کرده اید که باعث طلاق و فساد و جدایی بین خانواده ها باشد،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اصلا نباید مهریه رو قبول کرد! متاسفانه خیلی از پسرها یه مشکلی دارن و اونم اینه که خیلی راحت در مقابل یه دختر از خودشون ضعف نشون میدن و در برابر اداهای دخترونه شون همه چیز رو فراموش میکنن و آخر سر هم خیلی راحت زیر بار هر خواسته ای از طرف دخترها میرن!!
دوستان این کارو نکنید! من خودم یه پسرم و الان 32 سالمه و مجرد و تا الان هیچوقت یادم نمیاد که فریب این چیزهارو خورده باشم. همون دختری که می بینید قبل از ازدواج و توی دوران نامزدی براتون کلی لوس بازی در میاره و دلبری میکنه، بعد از ازدواج میتونه خیلی راحت رنگ عوض کنه!
مهریه بالا رو اصلا قبول نکنید! اون دختری که واقعا بخواد ازدواج کنه هرگز شرط و شروط عجیب و غریب نمیذاره!
اکثر دخترهای امروزی اصلا معنای ازدواج رو نمیفهمن! فقط میخوان بین دوستاشون و توی فامیل پُز بدن که متاهل شدن!
من خودم تا آخر عمر مجرد میمونم ولی زیر بار مهریه نمیرم! آخه مگه عقل ندارم؟! برای چی باید زیر بار چیزی برم که می دونم نمی تونم پرداختش کنم! اصلا بر فرض که بتونم پرداخت کنم؛ چرا باید حاصل یک عمر تلاشم رو بدم به یه دختر که بره برای خودش با پول من کیف کنه؟! خب میتونه کنارم بمونه و با هم از اون پول و زندگی لذت ببریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
در اصل مهریه صداق به معنی حسن نیت مرد به زن است ولی امروزه آویزه ای از خانواده دختر و خود دختر شده تا سوار مرد بشوند که این امر با توجه به احساسی بودن ذاتی زنان بعدا باعث اختلافات زیاد و منجر به از هم پاشی بنیان خانواده می شودکاش لا اقل به اصل اسلام برگردیم یا کلا بزاریم کنار ناقص اجرا کردن سودی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اصلا مهریه بالا خودش وسوسه طلاق رو ایجاد میکنه! طرف فکر میکنه پیش خودش که طلاق میگیرم و صاحب چند میلیارد پول مهریه میشم و میرم خارج و ... خیلی از خانم های تنهایی که الان خارج از کشور زندگی می کنن و مطمئنم خیلی هاشون رو توی برنامه های شبکه های ماهواره ای ایرانی زبان دیدین همینطوری هستن! یه زن مطلقه با بچه که پول مهریه رو برداشتن و رفتن و دارن عشق و حال میکنن و شوهر بیچاره مونده اینجا و زندگیش تباه شده!
Germany
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دیگه تموم شد اون دورانی که چند میلیارد پول مهریه پرداخت میکردن . اوضاع خراب شده
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۳۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مگه همه با یه میلیاردر ازدواج میکنن که مهریه شونو راحت بگیرن برن؟ تو این اوضاع بد اقتصادی خیلیا به زور دارن زندگی معمولیشونو میچرخونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرت نگید لطفا مهریه پایین هم خودش باعث طلاق میشه و ظلم بیشتر به زنان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
نظر من اینه که با این وضع قانون مهریه و حقوق زن ازدواج کردن محض غلطه چرا که قانون میگه خانم نباید تو خونه پخت و پز کنه وظیفه نداره فرزند را ترو خشک کنه پس با این حال زن باید بخوابه تو خونه و دستور بدد به مرد مردی که باید بره سر کار پول دراره و جون بکنه بعد بیاد تو خونه کاره خونه را هم انجام بدد خوب این چه ازدواج کردنیه .در خصوص مهریه عدالت برقرار نیست اگه یادتون باشه تا چند سال پیش هر سال افتاب عید که میزد 20 درصد رو اجناس میرفت و سکه 200 هزار گرانتر میشد یعنی هر سالی 200 هزار تومن ولی تو این سه سال اخیر سکه و طلا یک دفعه 16 برابر شد و الان در حدود 13 برابره اونوقت این عدالته درسته مهریه حقه زنه ولی این روش محاسبه غلطه هم از نظر شرعی و هم از نظر فقهی
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۴۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من خودم یه زنم ولی خیلی مخالف این قانون هستم که میگن کار کردن تو خونه و پخت و پز و بچه داری وظیفه زن نیست. همونطور که کار بیرون وظیفه مرده، زن هم موظفه کارای خونه رو انجام بده. مگر اینکه زن و مرد هردو شاغل باشن و هردو حقوقشونو برای زندگی خرج کنن و کار منزل رو هم با همکاری هم انجام بدن. اینطوری منصفانس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چرا مردان مثل زنان فراکسیون و رسانه ندارن تا بتونن از حقوقشون دفاع کنن؟
یک عمره فقط از مشکلات زنان گفته شده در حالی مردان هم با همون مشکلات چه بسا بیشتر دست و پنجه نرم میکنند ولی هیچ رسانه ای مختص به خودشون ندارن.
اصلا چرا باید فراکسیون زنان از بیت المال که حق همه است بودجه بگیره و فقط پیگیر مشکلات نیمی از جامعه اونم یکطرفه باشه؟؟
پس مشکلات مردان چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چون الان جامعه داره زن پرست میشه
همین
غربی ها دارن کاراشونو خوب پیش میبرن
و ما نمیبینیم
البته نمیگم ، باید ظلم کرد
ولی هرچیزی باید برابر باشه
ظلم نکردن ، دلیل بر پرستششون هم نمیشه
باید ، عدالت برابر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
وقتی من یک ریالم ندارم چطوری ۱۱۰تا داشته باشم...توصیه ب دوستانی درگیر مهریه هستن..اقا فرار کنین ی حای ک پیداتون نکنن...ی چن ستل ک بءدره خودشون رلصی میشن توافقی طلاق بگیرن..عین من ک ۳سال پیدام نشد بعد توافقی و بخشش مهریه .‌بعد ازاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من تا وقتی مهریه بیکاری وگرانی هست زن نخواهم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۲:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من یه خانم هستم ولی از بس می بینم پسرا در گیر سکه شدند به همه ی پسران مملکتم توصیه میکنم تا این قوانین وحشتناک در کشور وجود دارد وهیچ فریاد رسی هم نیست ازدواج نکنید ازدواج سنت پیامبر است ولی نه با این قوانین
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۳:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
درود به شما خانم بسیار ارجمند و متفاوت اندیش و غیر متعصب و منصف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ممنون از شما که با وجود اینکه یه خانم هستین چنین حرفی می زنین. الان خیلی از پسرها به خاطر همین چیزها ازدواج نمی کنن. نمونه خودم که الان 32 سالمه و واقعا دوست دارم ازدواج کنم، ولی با این وضعیت و فرهنگی که اینجا راه افتاده به نظرم واقعا حماقته ازدواج کردن! منم خیلی از دوستانم رو دیدم که دخترا چه بلایی سرشون آوردن! اصلا وضعیت طوری شده که اگه بریم با یه دختر از کشورهای همسایه مون ازدواج کنیم خیلی راحت تره تا با یه دختر ایرانی ازدواج کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این پسره الکی نوشته دختره ،درد و دل هاش رو به اسم یه دختر نوشته
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۲۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
با صحبت شما به نام مجازی یلدا کاملا مخالفیم ، خداوند جل جلاله به خانواده داماد و داماد و خانواده عروس و عروس عقل و شعور و معرفت و خرد و قدرت اختیار نه گفتن و حق انتخاب داده است و می توانند هر دو خانواده و عروس و داماد به یک تفاهم بسیار خوب و خردمندانه و منصفانه و عقلانی در مراسم بله برون برسند در مورد مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه و شیربها و نفقه و جهزیه و خرج عقد و ازدواج و مسکن که همه بر عهده داماد و خانواده داماد است باید هر دو خانواده منصفانه و خداپسندانه با هم تفاهم و تعامل و همدلی صادقانه خداپسندانه کنند که بقول معروف نه سیخ بسوزد نه کباب و این دو جوان را برای امر ازدواج سنت حسنه رسول الله ص که نیمی از دین را کامل می کند به یکدیگر با حمایتهایشان و فقط برای رضای خداوند جل جلاله به یکدیگر برساننشون و می توان با خرد ورزی قوانین خشک و سخت و سنگین را بسیار سهل و آسانش کرد با نیات خیرخواهانه بلاعوض خدایی هر دو خانواده و عروس و داماد و همه شرایط معقولانه خردمندانه پسندیده و به تفاهم مورد رضای کامل داماد و عروس و هر دو خانواده بر روی کاغذی بنویسید و همه با مشخصات نام و فامیلی امضاء و اثر انگشت بزنند و بروید در دفاتر رسمی عقد و ازدواج ثبت محضری رسمیش کنید هنگام خواند صیغه نامه عقد دائم و خواهید دید که این نوع شروع زندگی مشترک بسیار سهل راحت بسیار پر دوام و بدون استرس خواهد بود و در طول زندگی هم نباید خانواده ها فرزندانشون رو باز هم از حمایتهای همه جانبه تنها بگذارند و دولت مردان حکومت اسلامی هم باید برای تحکیم خانواده تازه عروس و داماد و فرزند آوریهایشان بسته های بسیار خوب کمکهای مختلف را انجام دهد تا ازدواجها به وفور صورت پذیرد و تولید نسل به وفور انجام پذیرد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دروغ هاتون رو برای خودتون نگه دارید کاملا مشخصه شما پسرید خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
وقتی نگاه می کنی هم مرد بد وجود داره و هم زن بد.

مثلاً یک مورد که مرد، زن و بچه هاش رو ول کرده (به گفته خانم) و رفته زن دوم صیغه کرده و از مردم می خواد بهش کمک کنند برای خرجی. این که نشد کار. خانم می گه رفتم نهادی که بهم کمک کنند که گفتند شما مرد دارید و ما نمی تونیم کمک کنیم. وقتی این چیزها رو آدم می بینه می ترسه.

از اون طرف هم زن بد هم هست و دیده ام.

باید نهادی باشه که هم زن و هم مرد را از دست همسران بدشون نجات بده تا کلک و حقه بازی از بین بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حرف شماکاملا درسته.. ولی خیلی وقت ها این خانم ها خودشون با بی توجهی به نیازهای شوهرشون باعث این اتفاق میشن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
نه والا آقایون زنشون رو به چشم کلفت پرمدعا نگاه میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بازم بحث شیرین ازدواج شد و بازار بازدید از yjc حسابی گرم شد.
۱۲
آخرین اخبار