مدیرکل محیط زیست استان مرکزی: گفت: با تحویل گاز به نیروگاه شازند مازوت سوزی این واحد به کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزایی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک گفت: در حال حاضر روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه شازند قرار گرفته و مصرف مازوت این واحد به کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است.

میرزایی افزود: اراک از ابتدای امسال ۱۴۰ روز پاک، ۱۱۲ روز ناسالم، ۱۳ روز بسیار ناسالم و ۳ روز خطرناک داشته است که تعداد این روز‌های آلوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مستقر در اراک جزو بهترین ایستگاه‌ها در کل کشور هستند و حدود ۵ پارامتر آلودگی نیز توسط آن‌ها اندازه گیری می‌شود و ایستگاه‌ها دقیق هستند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر سه ایستگاه در دانشگاه اراک، دانشگاه علوم پزشکی و در دانشگاه تربیت معلم به مجموع ایستگاه‌ها اضافه شده است که هنوز وارد سامانه و اپلیکیشن نشده، ولی اطلاعات دقیقی ارائه می‌کنند که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع مشکلی در ارزیابی پارامتر‌ها وجود ندارد.

محرابیان علیرضا محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: با پیگیری مستمر ۴۶ مشعل مازوت‌سوز نیروگاه شازند از ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز دوشنبه خاموش شد.

محرابیان افزود: در مدت ۲ هفته گذشته ۶۶ مشعل نیروگاه شازند مصرف سوخت مازوت داشت و با تخصیص سهمیه جدید سوخت گاز، اکنون ۲۰ مشعل مازوت می‌سوزاند و میزان مصرف مازوت به‌منظور تامین انرژی الکتریکی در این نیروگاه کاهش یافته است.

او اضافه کرد: مصرف سوخت نیروگاه شازند از ۲ هفته گذشته مازوت بود و سهمیه‌ای برای گاز نداشت که این مهم به شدت کیفیت هوای اراک را نازل کرده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته از امروز روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز سهمیه به نیروگاه شازند اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.