راننده ماشین حامل پناهجویان غیرقانونی، پس از مشاهده ایست بازرسی پلیس فرار و تصادف می‌کند که منجر به مرگ ۷ پناهجو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تصادف ماشین حامل پناهجویان غیرقانونی هفت کشته و حداقل چهار زخمی در پی داشته است. این حادثه در شهر «موراهالوم» مجارستان واقع در نزدیکی مرز صربستان رخ داده است.

به گفته پلیس مجارستان برخورد یک خودروی حامل پناهجویان غیرقانونی به خانه‌ای در مجارستان ۱۱ کشته و زخمی بر جای گذاشته است. طبق اعلام ستاد فرماندهی پلیس، راننده پس از مشاهده مأموران که در حال بررسی خودرو‌ها بودند، سعی کرد با سرعت زیاد فرار کند. اما کنترل خود را از دست داد و با یک ساختمان برخورد می‌کند.

راننده که خود جز مجروحین است، در همان لحظه دستگیر شد. مقامات گفته اند وی به دلیل قاچاق انسان و ایجاد یک حادثه مرگبار تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

اخیرا موج جدیدی از مهاجرت به سمت کشور‌های اروپای شرقی برای رسیدن به غرب اروپا شکل گرفته است. در ماه‌های اخیر، چندین هزار پناهجو در نوار مرزی بین بلاروس و لهستان پشت سیم‌های خاردار درمانده شده اند.

گزارش های میدانی حاکی از این است که وضعیت پناهجویان در پناهگاه‌های این کشور‌ها در حدی اسف بار است که سال گذشته با شکایت تعدای از پناهجویان، دیوان دادگستری اروپا حکم به بستن اردوگاه پناهجویان در منطقه مرزی صربستان داد. مجارستان پس از صدور این حکم اعلام کرد با وجود مخالفت با رای دیوان دادگستری اروپا، به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا این تصمیم را می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مشخصه تصادف ساختگی بوده والا چرا راننده که هموطن خودشون بوده کشته نشده ؟
آخرین اخبار