استاندار بوشهر گفت: اگر به من توهین شود از رسانه شکایت نخواهم کرد. به مدیران هم تاکید کرده‌ام که از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنند و انتظار داریم رسانه‌ها نیز رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده که چهارم مهر امسال سکان استانداری بوشهر را در دست گرفته امروز نخستین نشست خود را با خبرنگاران این استان برگزار کرد.

او با اشاره به اینکه در ۷۵ روز فعالیتش، سه معاون استاندار، هشت فرماندار و شش مدیر کل ستادی تغییر داده است،گفت: برای تغییر فرمانداران دشتی و دشتستان منتظریم فرمانداران بهتری پیدا کنیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: معاونین فرمانداران و بخشداران نیز تا پایان دی‌ یا بر سرکارشان باقی می‌مانند و یا تغییر خواهند کرد.

گزینه‌های مدیریت در بوشهر سوزانده می‌شوند

محمدی‌زاده چند دستگی را از آسیب‌های جدی در استان بوشهر خواند و گفت که با شعار همدلی و همراهی آمده‌ و به شدت مراقب است که اختلاف ایجاد نشود.

او با اشاره به اینکه روند تغییرات استانی در وزارتخانه‌ها کند است، عنوان کرد: ۱۷ مدیر کل را در ۵۰ روز گذشته پیشنهاد داده‌ایم اما ناگفته نماند که در بوشهر هر کسی را مطرح می‌کنیم به جانش می‌افتند و او را می‌سوزانند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تعهدش به قول جوانگرایی در انتصاب‌ها بیان کرد: در واگذاری مسئولیت به بانوان بدهی داریم و در انتصاب‌ها جبران می‌کنیم.

مدیران از رسانه‌ها شکایت نکنند

محمدی‌زاده گفت: هر سه ماه یک بار با رسانه‌ها نشست برگزار می‌کنیم و سفر‌های شهرستانی هم به زودی آغاز می‌شود.

او عنوان کرد: اگر به من توهین شود از رسانه و خبرنگار شکایت نخواهم کرد. به مدیران هم تاکید کرده‌ام که از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنند و انتظار داریم رسانه‌ها نیز رعایت کنند و از خطوط قرمز خارج نشوند.

استاندار بوشهر یکی از دلایل تورم را چاپ اسکناس در دولت روحانی، عنوان کرد که دولت کنونی برای جبران آن، دریافت مالیات را ۱۰۰درصد افزایش داده، امری که باعث شده است منابع مالی دولت تامین شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بوشهر در حوزه نفت  و گاز گفت: سال‌های گذشته با لابی‌گری، صنایع آب بر به جای تاسیس در کنار دریا در مرکز کشور ساخت شد.

راه‌آهن مهم‌ترین مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

او، راه‌آهن را گل سرسبد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر عنوان کرد؛ طرحی که ۱۴ سال پیش آغاز شده اما پیشرفت آن در ۵ سال گذشته ۸. ۵ درصد بوده  و با این حساب، ۱۲۰ سال زمان می‌برد تا این استان صاحب راه‌آهن شود.

استاندار بوشهر گفت: در ۵۰ روز گذشته دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور درباره راه‌آهن شیراز- بوشهر-عسلویه برگزار شد. هزینه مورد نیاز برای اتمام این طرح حدود ۴۰هزار میلیارد تومان است که تنها راه تامین آن، تهاتر نفت است. پتروشیمی‌های منطقه نیز، چون مواد اولیه‌شان در آینده از طریق راه‌آهن جابه‌جا می‌شود موظفند در ساخت آن همکاری کنند.

محمدی‌زاده گفت: خوشبین هستیم که تکلیف راه آهن امسال نهایی شود و از سال آینده حرکت جدی‌ در این خصوص انجام گیرد.

تلاش برای تحقق سهم استان از سد چم‌شیر و اشتغال جوانان در پارس جنوبی

استاندار بوشهر درباره طرح جهش مسکن هم گفت: در ساخت مسکن سقف نداریم و هر تعداد واجد شرایط باشد می‌پذیریم. اصحاب رسانه که واجد شرایط مسکن هستند هم ثبت نام کنند.

محمدی‌زاده عنوان کرد: در گذشته سهم استان بوشهر از آب سد چم‌شیر ۵۱۴ میلیون متر مکعب تعیین شده بود که ۳۶ هزار هکتار از اراضی لیراوی و گناوه را آبیاری کند و کانال انتقال هم در دست ساخت بود، ولی این امتیاز را لغو کردند و صدایی هم از کسی در نیامد.

او گفت: تحقق حق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال جوانان در پارس جنوبی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا حقوق بر باد رفته این استان محقق شود.

نامه به رئیس جمهور برای ازسرگیری تعطیلی ادارات در پنجشنبه‌ها

استاندار بوشهر درباره ازسرگیری تعطیلی‌های ادارات استان در روز پنجشنبه گفت: در این خصوص به رئیس جمهور نامه زده شده و از معاون اول هم خواسته شده است که ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با توجه به شرایط ساحلی و گرمسیری تعطیل اعلام شود.

محمدی‌زاده در پاسخ به سوال دیگر در خصوص به‌کارگیری مدیران بومی در صنایع نفتی استان بوشهر، بیان کرد: ۷ آذر در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردیم که مصوبه سال‌های گذشته برای واگذاری پست‌های مدیریتی به نیرو‌های بومی اجرا نشده است و از ایشان خواستیم موضوع را پیگیری کنند، ۱۲ آذر رئیس جمهور در نامه‌ای از وزیر نفت خواست این موضوع را توضیح دهد. معاون منابع نیروی انسانی وزیر نفت ۱۳ آذر جوابی را برای ما ارسال کرد. در پاسخ آمده بود که با بررسی‌های انجام شده از ۱۷۰ مسند مسئولیتی و مدیریتی واحد‌های تولیدی منطقه عسلویه حدود ۳۷درصد متعلق به استان بوشهر است. این پاسخ برای ما قانع کننده نبود و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

او افزود: از اجرایی نشدن مصوبه ۵۰درصدی اشتغال نیرو‌های بومی در صنایع نفت و گاز سال‌ها می‌گذرد، نیرو‌ها استخدام شده‌اند و اکنون تنها باید به‌دنبال جایگزین کردن نیرو‌های بومی به‌جای بازنشستگان باشیم.

استاندار بوشهر گفت: پتروشیمی‌ها، مصوبه اشتغال ۵۰درصدی نیرو‌های بومی در صنایع را رعایت کرده‌اند، برخی حتی تا ۶۰ درصد از نیروی انسانی استان بوشهر را در بدنه خود جای داده‌اند.

محمدی‌زاده افزود: در توافقی با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها مقرر شده است در واحد‌های جدید، ۵۰ درصد از نیروی انسانی از استان بوشهر باشد، همچنین میزان پرداختی حق مسئولیت‌های اجتماعی سه برابر شود.

او بیان کرد: مدیران را طبق یک برنامه تا انتهای سال ۱۴۰۱ بر اساس یک جدول مصاحبه موظف به پاسخگویی به خبرنگاران خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.