حجت الاسلام حمیدی گفت: مشارکت کودکان و نوجوانان در سرقت‌ها افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: یکی از مشکلات اصلی در حوزه جرائم استان ، کاهش سن سارقین و مشارکت کودکان و نوجوانان در سرقت‌هاست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که در اردیبهشت ماه ۹۹ تصویب شده است، تکالیفی برای افراد مختلف از جمله اولیاء مشخص شده است که باید تبیین شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تکالیفی نیز برای ادارات مشخص شده است و باید سیاست‌هایی در ادارات مطرح شود.

او گفت: علاوه بر تکالیف مشخص شده، برای هر کدام از مکلفان مجازات‌هایی در خصوص ترک فعل در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در دادگستری آیین‌های دادرسی مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد و دادگاه‌های مخصوص این گروه سنی و قرار‌های مخصوص آن‌ها نیز موجود هستند.

لزوم تدوین برنامه برای پیشگیری از سرقت

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سرقت‌ها در استان افزایش یافته است که باید ریشه یابی علل آن انجام شود.

او گفت: یکی از دلایل این موضوع، مسائل معیشتی است که باید اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: کارگروه پیشگیری از سرقت نیز وجود دارد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز باید برنامه‌هایی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مهمترین نوع سرقت در استان که بیشترین آن را تشکیل می‌دهد، سرقت‌های خرد است؛ همچنین با توجه به عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم، باید نکات مختلفی به آن‌ها آموزش داده شود.

او گفت: مردم احساس امنیت دارند، اما باید تذکرات لازم به آن‌ها داده شود، زیرا احساس امنیت بدون رعایت نکات ایمنی کافی نیست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: دستگاه‌های نظارتی نیز باید برای ساختمان‌های در حال ساخت الزاماتی را در نظر بگیرند تا از سرقت در این مکان‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: دادگستری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.