الهام بکرانی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته معماری دانشگاه تربت‌حیدریه موفق به ساخت دستگاه "شوتینگ زباله با قابلیت تفکیک زباله با حداقل سطح اشغال" شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صالحان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه گفت: این دستگاه که به شماره ۱۰۵ هزار و ۳۰۸ ثبت اختراع شده، قادر است در مجتمع‌های مسکونی و داخل ساختمان زباله‌ها را تفکیک کرده و زباله‌هایی را که از محصولات کشاورزی تهیه می‌شوند به کود تبدیل نموده و زباله‌های پلاستیکی را به شمش پلاستیک تبدیل کند.

وی گفت: مخزن اصلی این دستگاه در زیرزمین مجتمع‌های مسکونی نصب می‌شود و در هر طبقه دریچه شوتینگ زباله برای ساکنان تعبیه می‌گردد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه گفت: در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا ارتباط دانشجویی و حضور دانشجویان در محل دانشگاه به حدقل رسید و پیش بینی می‌شود پس از بازگشایی کامل دانشگاه ها، دانشجویان این دانشگاه در حوزه ثبت اختراع بیشتر بدرخشند.

صالحان گفت: دانشگاه تربت حیدریه زیرساخت‌های خوبی برای فعالیت‌های پژهشی دارد که آزمایشگاه، پژوهشکده زعفران و گلخانه بخشی از این امکانات است و این زیرساخت‌های پژوهشی زمینه ظهور و بروز استعداد‌های دانشجویی را بیشتر فراهم می‌کند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.