همایش آموزشی تخصصی «آسیب ورزشکاران و حرکات اصلاحی» در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمعی از ورزشکاران، مربیان و دواران و همچنین مربیان ورزش مدارس چهارمحال و بختیاری در همایش علمی و تخصصی آسیب ورزشکاران و حرکات اصلاحی با تعاریف و مفاهیم مرتبط با این موضوع آشنا شدند.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی ایران در این همایش گفت: آسیب‌های ورزشی همچون چاقی، مواد مخدر، اچ آی وی و دیگر موارد اثرگذار در حیات بشری از موضوعات ۱۰ گانه مهم دنیا به شمار می‌رود که دامنه آن در همراهی با انواع آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی به آسیب‌های جسمی نیز گسترده شده است.


بیشتر بخوانید


محمد حسین علیزاده افزود: بر اساس آمار از میزان آسیب‌های ورزشی در جریان المپیک بین ۱۰ تا ۱۲ درصد ورزشکاران شرکت‌کننده در این رویداد با وجود آنکه بهترین شرایط از نظر جسمی و محیطی برای آنان فراهم است باز هم دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند و این موضوع اهمیت بحث آسیب در ورزش را مشخص می‌کند.

او با اشاره به سن بازنشستگی زود هنگام ورزشکاران حرفه‌ای در ایران اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی از ورزشکاران به دلیل آسیب‌دیدگی در ۲۲ سالگی مجبور به بازنشستگی می‌شوند.

علیزاده اختلال در کیفیت زندگی ورزشکاران آسیب‌دیده و زندگی همراه با درد و محدودیت برای آنان را از دیگر دلایل اهمیت پیشگیری از آسیب‌های ورزشی بیان و اضافه کرد: ترس از آسیب‌دیدگی مجدد و مسائل روحی و روانی ناشی از آسیب، احتمال بروز معلولیت و از دست رفتن شغل و موقعیت اجتماعی نیز از دیگر مواردی است که موضوع مدیریت آسیب‌ها را جدی‌تر می‌کند.

او، یکی از موارد مهم در کاهش آسیب‌دیدگی ورزشکاران را توجه به گرم کردن بدن پیش از ورزش دانست و گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده ۲۵ تا ۴۵ درصد از آسیب‌دیدگی‌ها را می‌توان با گرم کردن بدن به مدت پنج تا ۴۵ دقیقه کاهش داد و این گرم کردن نیز باید جنس همان رشته ورزشی باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار