اتمام ۸۰۰ هکتار دیگر پایاب فاز ۱ سد سهند تا اسفند ماه امسال

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از اتمام ۸۰۰ هکتار دیگر پایاب فاز ۱ سد سهند تا اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: با اتمام این ۸۰۰ هکتار تحول عظیمی در بخش کشاورزی، تولید و اشتغال رخ خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت:با توجه به کمبود آب و مشکل آب در استان علی الخصوص در حوزه آبریز دریاچه ارومیه خوشبختانه، چون شهرستان هشترود در حوزه آبریز دریای خزر است از این رو صنایع آب بر استان به این شهرستان سوق داده خواهد شد.

او وجود سد سهند را در این شهرستان از بزرگترین امتیازات و قابلیت‌ها دانست و افزود: این شهرستان بزودی به شهر صنایع کساورزز و فرآوری تبدیل خواهد شد.

او

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیران خواست برخورد مهربانانه با سرمایه گذاران داشته باشندخاطر نشان کرد: اکنون ما در جنگ اقتصادی هستیم و هر مدیری که نتواند در این جنگ شرکت کند و جسارت مدیریتی ندارد زودتر باید از قطار پیاده شود و مدیر باید جنگجو باشد نه ترسو.

با دستور کلامی برحل مشکل آب مجتمع مس سهند آذران قاضی کندی، حل مشکل زیست محیطی کارخانه تصفیه روغن‌های سوخته، اخذ تسهیلات فولاد دقیقی، اخذ تسهیلات کارخانه قند تاکید و رفع موانع شد.

امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود هم با بیان اینکه اکنون بیش از ۱ میلیون هشترودی در خارج از این شهرستان ساکن هستند افزود: متاسفانه این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری کشور و استان را دارد.

او گفت: شهرستان هشترود با ۲۴.۳۲ نرخ بیکاری را دارد که از میانگین استانی ۱۰ درصد و ۱۲ درصد از نرخ کشوری بالاست.

او به وجود سد سهند، آزا راه‌های پیامبر اعظم (ص)، هشترود مراغه، جاده ابریشم، جاده تمرچین عراق، جاذبه‌های توریستی و گردشگری از جمله قلعه باستانی زهاک اشاره کرد و خواستار سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آبزیان، تولیدی و خدماتی و توریستی را شد.
فرماندار هشترود از راکد ماندن فاز‌های پایاب سد سهند انتقاد کرد و گفت: این سد در سال ۸۵ با ۱۶۵ میلیون متر مکعب ذخیره آب افتتاح شده، اما هنوز فقط ۱۵۰۰ هکتار آن به پایان رسیده و ۵۵۰۰ هکتار آن راکد مانده است.

امینیان گفت: ۸ درصد معادن استان هم در این شهرستان است، اما متاسفانه معادن به جز تخریب جاده‌های روستایی هیچ سودی به این شهرستان نرسانده اند.

او خواستار فرآوری معادن در این شهرستان را شد و گفت: حداقل باید معادنی که راه‌های روستایی را تخریب می‌کنند مجددا آن‌ها را احیا کنند.

او از توزیع ناعادلانه اعتبارات توازن منطقه‌ای انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این اعتبار ات درست و تخصصی مخصوصا برای شهرستان‌های کوچک و محروم توزیع نمی‌شود.

کلامی قبل از این جلسه از پایاب سد سهند، ایستگاه PS۳، مرغداری تخمی پور علی، محل احداث کارخانه آسفالت، محل احداث شهرک کشاورزی و صنایع غذایی و ژلاتین وطن دوست، کارخانه تولید قطعات خودرو، کارخانه فولاد، کارخانه تصفیه روغن سوخته، و مجتمع مس سهند آذران بازدید و از نزدیک مشکلات آن‌ها را بررسی و دستورات لازم را بر رفع موانع تولید داد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار