ساعدی گفت: امروزه برنامه ریزی‌ها توسعه در مرکز گرفته می‌شود در حالی که توسعه درست و متوزان باید از مرز‌ها شروع شود و به مرکز برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان می‌گوید توسعه متوازن در شعار صورت گرفته، اما در عمل خبری از آن نیست، زیرا توسعه درست و متوزان باید از مرز‌ها شروع شود و به مرکز برسد.

او در مراسم اهدای کتاب جهاد دانشگاهی که در سوسنگرد برگزار شد گفت: مناطق مرزی و محروم نیاز به نگاه ویژه دارند و همیشه در مطالبه گری قانونی خود می‌گوییم که شکل توسعه باید عوض شود.

ساعدی یاد آور شد که انتظار می‌رود حرکت برحسب معنای علمی و نه برحسب سلایق شخصی برنامه ریزان باشد، آن چه امروز در کشور است، مناطق محروم را محروم‌تر کرده است.

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی دید برنامه ریزان را بیشتر سلیقه‌ای دانست نه واقعی که تحلیل‌های توسعه‌ای نیز در مرکز هستند.

این مقام مسئول نگاه جهاد دانشگاهی به دشت آزادگان و تخصیص کتاب به این منطقه را به فال نیک گرفت و آن را اولین قدم برای رفع محرومیت در امر کتابخوانی بیان کرد.

قاسم ساعدی گفت: نیاز به احداث کتابخانه در مناطق محروم مثل سوسنگرد، بستان، هویزه و... از شمال تا جنوب و شرق تا غرب خوزستان وجود دارد و این مهم نیز نیاز به نهضت دارد.

او افزود: اگر جهاد دانشگاهی خوزستان این مهم را به مدت یک تا ۲ سال هدف قرار دهد، یقینا تاثیر خواهد داشت.

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس اضافه کرد: امروز جهاد دانشگاهی باید پرچمدار مسائل فرهنگی باشد و محرومیت‌ها را منعکس کند و در این زمنیه پژوهش کند.

ساعدی متذکر شد که از مناطق محروم نباید غافل شد، زیرا این مناطق متضمن امنیت مناطق داخلی کشور هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.