رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: فرصت اشتغال هم‌زمان با تحصیل دانشجویان در صنعت با هدف هماهنگی سطح دانش و مهارت‌ورزی در دانشجویان فراهم شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تاکید بر تعامل و آمادگی جذب کارآموز در صنایع مختلف و نیاز صنایع به رسانه‌ها بیان کرد: با تعاملی که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با صنایع مختلف برای جذب کارآموز صورت گرفته، دانشجویان می‌توانند از ترم اول در قالب طرح پویش در بخش صنعت مشغول به فعالیت شوند و تجربه‌اندوزی کنند.

وی افزود: توانمندسازی و ارتقاء مهارت شغلی، آشنایی با محیط کار هم‌زمان با تحصیل، آشنایی دانشجویان با علایق حرفه‌ای خود، در اولویت قرارگرفتن استخدام، ایجاد انگیزه تحصیلی، ظهور ایده‌های جدید کارآفرینی و دانش‌بنیان و تامین کمک هزینه تحصیلی، از جمله اهداف این طرح است.

خالصی‌دوست تصریح کرد: در مدت اشتغال دانشجویان در صنایع، دانشگاه با هدف حضور حداکثری دانشجویان در صنایع در برنامه کلاس‌های درسی همکاری می‌کند و دستمزد دریافتی دانشجویان به عنوان کمک شهریه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به آزمایشی بودن این طرح اضافه کرد: واحد‌های کارورزی تحت پوشش طرح پویش، براساس دستورالعمل دروس مازاد تعبیه شد که برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۶ واحد، مقطع کارشناسی پیوسته ۸ واحد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۴واحد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.