به گفته یک مقام فرودگاه صنعا حملات عربستان جلوی پرواز‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن را گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام فرودگاه صنعا روز سه شنبه اعلام کرد پرواز‌های حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به پایتخت یمن به علت حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی متوقف شده است.

این مقام اعلام کرد ائتلاف سعودی از دولت (غیرقانونی) یمن حمایت می‌کند. به علت بمباران ائتلاف که نیروهای کمیته مردمی را هدف قرار داد, فرودگاه دیگر قادر نیست هواپیما‌های متعلق به سازمان ملل یا سازمان‌های بشردوست بین المللی را بپذیرد.

پرواز‌ها به فرودگاه صنعا از ماه اوت سال ۲۰۱۶ به علت محاصره تحت رهبری سعودی‌ها تا حد زیادی متوقف شده است، ولی پرواز‌های کمک رسان که شاهرگی حیاتی برای مردم هستند، مستثنی شده اند.هفت سال جنگ در یمن به آن چیزی منجر شده که سازمان ملل بدترین بحران انسانی در جهان خوانده است.بیش از ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیونی یمن به کمک نیاز دارند.

این مقام فرودگاه، که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد سازمان ملل باید به توقف حملات کمک کند تا فرودگاه بتواند فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از همه طرف‌ها (خواست) فرودگاه را برای فعالیت‌های بشردوستانه باز نگه دارند. این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که دوشنبه شب ائتلاف اعلام کرد «تعداد محدودی حملات دقیق علیه اهداف در فرودگاه بین المللی صنعا انجام داده است».

پیشتر اعلام شد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و عربستان با ۳ حمله فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند. پس از این بمباران جنگنده‌های سعودی به پرواز بر فراز شهر ادامه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار