۱۵۲.۵ کیلومتر از جاده‌های مهاباد برف روبی و نمک پاشی شدند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: با آغاز بارش برف از بامداد گذشته، ۱۵۲.۵ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری با وجود کوهستانی بودن این شهرستان، ۱۵۲.۵ کیلومتر از مسیر‌های جاده‌ای مهاباد_ بوکان، مهاباد_ سردشت طی ۵ نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

خادمی گفت: از این محورها، ۲۵ کیلومتر در مهاباد_ سردشت با استفاده از ۶ راهدار، ۲۵ کیلومتر در محور مهاباد_بوکان با استفاده از ۶ راهدار، ۴۲ کیلومتر در گردنه زمزیران با استفاده از ۵ راهدار، ۱۸.۵ کیلومتر در محور آفان_ میرسه با استفاده از ۵ راهدار، ۱۲ کیلومتر در محور کیتکه_ کانی میران_ خال دلیل با استفاده از ۳ راهدار و ۳۰ کیلومتر از محور مهاباد_ پسوه با استفاده از ۵ راهدار برف روبی و نمک پاشی شده است.

وی گفت: همچنین عاملان راهداری در طول این مدت ۳۴۵ تن نمک و ماسه را در سطح جاده‌ها مصرف کردند.

خادمی افزود: هم‌اکنون تردد در محور‌های اصلی این شهرستان در جریان بوده و راهداران در جاده‌ها و راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: به دلیل ادامه بارش برف و کولاک رانندگان بدون لحاظ تدابیر ایمنی وارد این مسیر‌ها نشوند.

خادمی گفت: رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کرده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

۲۶ آذر تا یک دی ماه روز  ملی حمل و نقل و راهداری نام گذاری شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.