پاکستان و طالبان بر حل مسأله حصارکشی مرزی از طریق گفتگو به توافق دست یافته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه پاکستانی به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور از تفاهم بینطالبان و پاکستان خبر داده‌است. این تفاهم بین دو طرف پس از آن به دست آمده است که نیروهای طالبان در مرز پاکستان در ننگرهار هفته گذشته تلاش کردند تا مانع حصارکشی مرزی از سوی نیروهای پاکستانی شوند.

این منبع که نخواسته است از او نام برده شود، گفته است که رئيس استخبارات طالبان در ننگرهار تلاش کرده است که تا حصارها را بردارد، اما این تصمیم مورد تأیید رهبری طالبان نبوده است.

 بلافاصله پس از این حادثه، پاکستان و طالبان در بالاترین سطح تماس برقرار کردند و توافق صورت گرفته است که این موضوع از طریق گفت‌وگو حل شود.

همچنین دو طرف توافق کرده‌اند که اوضاع را تشدید نکنند، اما در برخی از هم‌ترازی‌ها در مورد مسأله حصارکشی وجود دارد که دو طرف این موضوع را حل می‌کنند.

این مقام پاکستانی گفته است که از طالبان خواسته شده است که قبل از تعمیر حصار، خط مرزی را هماهنگ کنند.

هم‌چنین ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع ملی طالبان از محل مناقشه در ولایت ننگرهار بوده است که مقام پاکستانی گفته است که ملا یعقوب به فرماندهان محلی طالبان دستور داده است که در آینده چنین اقداماتی را روی دست نگیرند.

درگیری در مرز افغانستان و طالبان یک روز پیش از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی رخ داده بود. این نشست در نوزدهم دسامبر در اسلام‌آباد درباره افغانستان برگزار شد.

خط دیورند پیس از ایجاد آن همواره محل مناقشه بین افغانستان و پاکستان بوده است. پاکستان می‌گوید که دیورند یک مرز به رسمیت شناخته شده بین‌المللی است، اما حکومت‌های افغانستان هنوز آن را «خط فرضی دیورند» می‌خوانند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار