دبیرکل جمعیت آبادگران گفت: مردم ما آمادگی هیچ گونه استعمار و استثماری را ندارند و کرامت مردم نباید در تعامل با دیگر کشورها خدشه دار شود.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان گفت که نگاه هر حکومتی نسبت به همسایگان و یا سایر کشور‌ها در شرق و غرب عالم بستگی به چند عامل از جمله قانون اساسی آن کشور، چشم‌انداز، سیاست و برنامه‌های کلان اجرایی با توجه به رویداد و سیاست‌های جهانی و منطقه دارد.

 نگاه دولت آقای رئیسی و وزارت خارجه هم از این امر مستثنی نیست، مثلا دولت سیزدهم در پی تقویت رابطه با شرق است؛ این جمله را بیادی می گوید و ادامه می دهد هچنین با روی‌کار آمدن شخصی مانند پوتین در روسیه سیاست‌های این کشور نسبت به ایران تغییر کرده و مبادلات و رفتار سیاسی اجتماعی آنان با جمهوری اسلامی بر اساس حفظ حقوق طرفین استوار است.

شبکه تلویزیونی زویوزدا اعلام کرد که ایران و روسیه برای امضای سند راهبردی ۲۰ ساله که توافقنامه بسیار مهم برای دو کشور محسوب می‌شود، آماده می‌شوند. به همین منظور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز از حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود برای سفر به مسکو در اوایل سال ۲۰۲۲ رسما دعوت کرده است.

بیادی معتقد است به علت حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، ایجاد روابط دیپلماتیک و افتتاح سفارت‌خانه در برخی از کشور‌های عربی از جمله کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مشکل است و ممکن است روابط ایران با همسایگانش به صورت کژدار و مریض دنبال شود، اما با تعاملاتی که با دو کشور چین و روسیه در دولت جدید روی داده این روند رو به اصلاح است. اما باید به منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی توجه داشت که مردم ما آمادگی هیچ گونه استعمار و استثماری را ندارند و کرامت مردم نباید ذره‌ای خدشه دار شود.

به گفته بیادی استفاده از ظرفیت کشور‌های منطقه و شرق آسیا در خنثی سازی تحریم‌ها، مهم و اثرگذار است و خوشبختانه دولت جدید با توجه به مانع تراشی‌های گسترده آمریکا بر سر راه مبادلات نفتی و اقتصادی ایران توانسته تعاملات اقتصادی ایران با این کشور‌ها را بهبود ببخشد. 

دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی معتقد است عقد پیمان‌هایی نظیر شانگهای یا قرارداد‌های ۲۰ و ۲۵ ساله با روسیه و چین به منظور افزایش قدرت چانه زنی ایران در فضای بین الملل و ایجاد گشایش اقتصادی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
مگه کرامتی هم باقی مونده
آخرین اخبار