وحدت و اتفاق ادیان در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: زندگی اقوام و پیروان ادیان الهی در کنار هم در استان مثال زدنی بوده و این وحدت به حدی است که این اقوام در مشکلات و نیازها یکدیگر را یاری می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با خانواده شهید ساکو مجنونیانس از شهدای مسیحی به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: وحدت و اتفاق ادیان در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و تمامی ادیان در انقلاب و جنگ تحمیلی سهیم هستند.

وی افزود: عید میلاد حضرت مسیح برای مسلمانان نیز عید است چرا که از نظر مسلمانان حضرت مسیح و تمام انبیای الهی، معصوم و برگزیده هستند.

وی ادامه داد: دین در نزد خداوند یکی بوده و تمام ادیان الهی معتقد به وحدانیت خداوند هستند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: طی سال‌های گذشته، خیرین ادیان مختلف در ساخت و تجهیز مدارس و مساجد که از ارکان ارتقای فرهنگی جامعه است، نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به جایگاه شهادت، افزود: در روایات اسلامی وجود دارد که وقتی فرزند شخصی در سنین کودکی از دنیا برود، در قیامت منتظر والدین خود می‌ماند تا آن‌ها را نیز شفاعت کرده و با هم وارد بهشت می‌شود.

وی خطاب به پدر شهید مجنونیانس تاکید کرد: فرزند شما به عنوان ذخیره‌ای برای آخرت شما بوده و این عنایت خداوند برای شماست.

والدین شهید ساکو مجنونیانس از خیرین مدرسه ساز استان بوده و تاکنون در ساخت و تجهیز چندین مدرسه و مسجد در سطح استان مشارکت داشته‌اند.

دیروز، شنبه سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.