مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان از آغاز مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی زنجان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: ساخت‌وساز‌ها در بافت تاریخی زنجان، تحت نظارت معاونت میراث‌فرهنگی  قرار دارد، اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار بااهمیت است.

او افزود: محدوده بافت تاریخی زنجان، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از محدوده اطراف بازار این شهر را دربرمی گیرد؛ که شامل سه بخش بافت ویژه بازار تاریخی، محدوده شیت بازار و بافت تاریخی مصوب مطابق با نقشه و ضوابط سال ۱۳۳۵ است، این محدوده امروز وسعت زیادی پیداکرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای تعیین محدوده واقعی بافت تاریخی شهر زنجان است.

ارجمند بابیان این‌که در این مطالعات، محدوده بافت زنجان بررسی خواهد شد، گفت: در این مطالعات، پلاک‌ها و محدوده‌های واجد ارزش، معابر و گذر‌ها و سایر عناصر شناسایی و بازبینی می‌شوند و در پایان ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان تدوین خواهد شد.

او بافت تاریخی شهر زنجان را هویت و شناسنامه این شهر دانست و گفت: اتمام مراحل تهیه ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی زنجان و اجرای کامل آن‌یکی از اهرم‌های حائز اهمیت در حفظ بنا‌ها و بافت تاریخی این شهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: با تصویب این ضابطه، هر نوع تغییرات و اقدامات مداخله‌گرایانه در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث‌فرهنگی صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.