رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: لازم است که برای رشد و توسعه اقتصادی جامعه، توان ملی را در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار دهیم.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اتکا به توان داخلی برای تولید محصولات ایرانی گفت: کشور ایران نیازمند توسعه و پیشرفت زیادی در حوزه‌های مختلف است که باید با استفاده از توان نیرو‌های متخصص داخلی این امر را تحقق ببخشیم.

او افزود: هدف جهاددانشگاهی آشنایی دولت جدید با دستاورد‌های علمی و فناوری است تا بتواند از آن‌ها به نحو احسن استفاده کند.

طیبی تصریح کرد: توان تولید فناوری‌های پیشرفته را داریم تا افراد بتوانند از ظرفیت داخلی استفاده کنند. درآستانه تهیه برنامه هفتم توسعه هستیم که تحقق آن باید تحول بسیار جدی در حوزه اقتصادی کشور با اتکا بر توان داخلی داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: در ابتدا باید اولویت‌ها و پیشران‌های توسعه اقتصادی کشور مشخص شوند تا بتوانیم رشد جامعه را ایجاد کنیم. تعداد زیادی کلان پروژه را در برنامه هفتم توسعه تعریف خواهیم کرد که متکی بر توان و استفاده از توانمندی داخلی است.

طیبی ادامه داد: اگر نیازمند ورود فناوری به کشور و سرعت ارائه خدمات در این زمینه هستیم باید در مقابل انتقال فناوری به واردات آن اقدام کرده و همزمان از توان داخل برای مابقی نیاز‌ها استفاده کنیم.

او بیان کرد: دولتمران باید در برنامه هفتم توسعه به دانش بنیان بودن این برنامه در جهت جهش در حوزه اقتصادی با تکیه بر توان ملی توجه داشته باشند. مقام معظم رهبری از محصولات جهاددانشگاهی حمایت‌های لازم را انجام داده اند و مسئولان کشور با اهمیت به این فناوری‌ها باید توسعه کشور را رقم بزنند و متوجه شوند که هیچ مشکلی در تولید فناوری‌های مورد نیاز نداریم و تنها باید دستاورد و مهارت متخصصان ایرانی را باور داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار