مدیر جهاد کشاورزی بافت گفت:هرساله به منظور مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی به مدت ۲ ماه برداشت از چاه‌های آب قطع و ذخیره سازی آب انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، الهی فر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت با اشاره به این که هرساله به منظور مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی به مدت ۲ ماه برداشت از چاه‌های آب قطع و ذخیره سازی آب انجام می‌شود، گفت: با انجام صحیح این کار صرفه جویی در مصرف آب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی شهرستان صورت گرفته و با انجام سایر روش‌های علمی از قبیل اصلاح الگوی کشت و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری گامی مهم برای نیل به کشاورزی پایدار و استقلال اقتصادی این مرزوبوم برداشته می شود.

او تصریح کرد: در حوزه شهرستان بافت غیر از رودخانه‌ها و چشمه‌های فصلی و دائمی و قنوات تعداد ۲۷۰ حلقه چاه نیمه عمیق و عمیق وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ حلقه چاه دارای مجوز بوده و تعداد ۱۲۰ حلقه چاه فعال هستند که به طور متوسط از هر کدام به میزان ۱۷ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌شود.

الهی فر بیان داشت: تعداد ۷۸ حلقه از چاه‌های فعال در دهستان دشت آب قرار داردو آبخوان دشت آب نیز که از مهم‌ترین آبخوان‌های شهرستان در بخش کشاورزی است هرساله حدود یک متر افت سطح آب دارد و در صورت مدیریت نامناسب مشکلات عدیده‌ای برای بخش کشاورزی این دهستان به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار