کارشناس مرکز پژوهش های مجلس گفت: پایین نگه داشتن قیمت خوراک و سوخت می تواند به نوعی مزیت باشد، این سقف قیمتی در بسیاری از بخش ها هرساله تغییر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعیدی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه  برای حمایت از تولید و صنایع کشور نرخ گذاری برای  خوراک‌ و سوخت تعیین کرده‌ایم، گفت: بسیاری از کشور‌های مختلف همسایه از جمله  عربستان  در حوزه صنعت پتروشیمی قیمت خوراک  و گاز خود را ۲۰ سال برای سرمایه گذاران خارجی تعیین کردند و در این مدت قیمت را بسیاری پایین در نظر گرفته‌اند که بتوانند آن را توسعه دهند.

سعیدی گفت: پایین نگه داشتن قیمت خوراک و سوخت در صورتی که ارزان تعیین شود، می تواند به نوعی مزیت باشد و این سقف قیمتی در بسیاری از بخش‌ها هرساله تغییر می‌کند.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: در اوایل کرونا این تغییر قیمتی به گونه ای بود که قیمت گاز کاهش یافت که این کاهش پیدا کردن و این تغییرات به ضرر کشور است. باید فرمول جدیدی برای این خوراک ها تعیین شود تا وابسته به این تغییرات نباشد.

سعیدی ادامه داد: عمده صنایع رقیب‌های جهانی دارند و رقیب ایران در این بخش کشور عربستان است که با ثابت نگه داشتن نرخ های خود در حوزه خوراک و سوخت می تواند در آینده بابت تولیدات خود و توسعه زنجیره در این بخش اقدامات بسیاری را انجام دهد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در حال حاضر این گاز برای مردم است و ما نمی‌توانیم  آن را به قیمت جهانی برسانیم، اما ما همواره پیشنهاد می‌کنیم که مردم بخشی از گاز خود را بفروشند تا از این طریق بتوانیم در حوزه سوخت و خوراک پیشرفت‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت گاز ، خوراک سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار