مدیرکل راه آهن زاگرس از احداث دیوار پوششی در کیلومتر ۶۳۳ بلاک مازو – بالارود در این اداره کل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن زیودار مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: هدف از اجرای پروژه مسیر ریلی زاگرس در بلاک مازو – بالارود پایداری ترانشه ریزشی ناپایدار و هدایت آب‌های سطحی حاصل از بارش در موقیعیت ترانشه ریزشی بوده و عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث دیوار پوششی ضامن به ارتفاع ۶، عرض ۱/۵ و طول ۲۵۰ متر است.

او افزود: همچنین جهت جلوگیری از سقوط لایه‌های سنگی هوازده ۲ سازه باربر (شال دستک) به عرض ۵، عمق ۲ و ارتفاع ۱۵ متر تا زیر صخره‌های ارتفاعی پیش بینی و اجرا شد.

به گفته مدیر کل راه آهن زاگرس پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۵ درصد است و دیوار ضامن (ساحلی) از جمله سازه‌های نگهبانی است که در حفظ و تثبیت زیرسازی و خاکریز‌های اطراف پل‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

زیودار اضافه کرد: در این جهت گروه نظارت بر خط و سازه‌های فنی راه آهن زاگرس اقدام به احداث دیوار‌های ضامن و حفاظتی مهمی در سطح مسیر ریلی این اداره کل نموده است.

زیودار ادامه داد: در اثر حجم زیاد رواناب‌های سطحی (سیلاب) سال‌های گذشته، زیرسازی خط پس از اشباع ریزش کرده و باعث کاهش ایمنی و مقاومت باربری خط شده بود، لذا با اجرای پروژه‌های دیوار ضامن (مقاوم در برابر سیلاب) علاوه بر تقویت خاکریزها، جلوگیری از حرکت جانبی بالاست و افزایش طول عمر مصالح روسازی، ایمنی خط افزایش یافته و از تغییر پارامتر‌های هندسی راه آهن به ویژه تغییرات ایجاد شده در بربلندی (Dever) جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: پروژه‌های سیلابی احداث دیوار ساحلی در کیلومتر ۵۵۶ بلاک تنگ۷ - تنگ ۵، دیوار حفاظتی شوت و کانال سنگی در کیلومتر ۶۱۸ بلاک مازو – بالارود، احداث دیوار پوششی و کانال ارتفاعی در کیلومتر ۶۲۹ بلاک مازو–بالارود به صورت کامل اجرا شده است.

این مقام مسئول افزود: همچنین عملیات احداث دیوار ساحلی کیلومتر ۶۳۰ بلاک مازو–بالارود با ۹۰ درصد، دیوار حفاظتی و کانال پاشنه شمال ایستگاه بالارود با ۴۵ درصد و اجرای دیوار حفاظتی و ساحلی محدوده ایستگاه تنگ ۵ با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
عالیه ممنونم از خبر خوبتون