علم،دانش و سوادآموزی سرمنشأ بیداری است

امام جمعه یاسوج گفت: علم ودانش وسوادآموزی سرمنشأ بیداری وجهل وبی سوادی سرمنشأ غفلت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، همزمان با هفته سوادآموزی وصدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی، مدیرکل آموزش وپرورش، معاونان، مدیران و کارکنان حوزه سوادآموزی استان و شهرستان بویراحمد با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه ۴۰ سال از شکل گیری سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) گذشته است گفت: خدمات وعملکرد شما شایسته و چشمگیر است، ولی باید بررسی شود چرا همچنان در جامعه ما باید افراد بی سواد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی بر انسداد مبادی بی سوادی تأکید کرد و افزود: علم، دانش و سوادآموزی سرمنشأ بیداری وجهل و بی سوادی سرمنشأ غفلت است.

او با اشاره به حرکت تاریخی اسلام در زمان پیامبر در جنگ بدر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار سوادآموزی به آموزش مسائل زندگی، اخلاقی، تربیتی و احکام شرعی نیز توجه داشته باشید.

امام جمعه یاسوج گفت: هماهنگی با دستگاه‌های همکار و ذیربط کاربسیار خوبی است و به کیفیت آموزش که باید در رأس کار باشد کمک می‌کند.

حسینی گفت: سوادآموزی ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و باسوادی از فضلیت‌های مهم در اسلام است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش و رئیس کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان با گرامیداشت یادوخاطره سیدحمدالله خواهش نیک و تبریک هفته سوادآموزی و تشکر از حمایت‌ها و همکاری‌های امام جمعه به تشریح برنامه‌های حوزه سوادآموزی پرداختند.

او گفت: طرح توسعه سواد زنان ودختران عشایر با شرکت ۴۰۰ سوادآموز زن در شهرستان‌ها ومنطقه استان در حال اجرا است.

زارع پور  افزود: ۸ هزار و ۹۶۴ تن در طرح نماز کلید بهشت با موضوع قرائت واصلاح نماز شرکت کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: حدود ۷۰۰ تن از قبل قانون تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریس ونهضت سوادآموزی وارد آموزش وپرورش شدند.

او اضافه کرد: فعالیت‌های سوادآموزی براساس تعریف جدید سواد در حوزه مهارت آموزی وخوب زندگی کردن است.

از یکم تا ۷ دیماه به نام هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.